vrijdag 31 maart 2006

Ervaring na vervangen van de 'Winterband'

Omdat het weer nu toch echt de goede kant op gaat, heb ik (zoals eerder gemeld) de Vredestein C-Rock van m'n achterwiel verwijderd en er weer een Monte Carlo opgelegd.
De MC's zijn wat sneller dan de C-Rocks. Het kan ook door de stevige wind van deze week gekomen zijn maar mogelijk ook door wisselen van de achterband. M'n gemiddelde snelheid stond vandaag op 26,65 km/h. Dit is het resultaat na 6 retourtjes woon-werk-verkeer.

De MC's zijn wel lichtelijk minder comfortabel dan de C-Rocks. Dat merk ik met name op het industrieterrein waar grove klinkers liggen. Het achterwiel heeft wat minder grip doordat hij tegen het dribbelen aan zit. Ik denk dat ik toch maar een dikkere achterband erop ga leggen. Ik twijfel tussen een Schwalbe Big Aplle 5cm of een Schwalbe Marathon Plus.

Geen opmerkingen: