vrijdag 17 maart 2006

RIS deel 3: Geen LIS

Hoewel ik vanmorgen een flink aantal minuten later vertrokken ben dan afgelopen dagen, zag ik vanmorgen weer de PDM'er tegen de IJsselbrug oprijden toen ik net uit Spoolde kwam, hij zag mij ook. M'n conditie leek niet geweldig te zijn vanmorgen, ik heb een slechte nachtrust gehad doordat onze dochter erg veel wakker is geweest door de waterpokken. Het eerste deel van de route heb ik dan ook rustig aan gereden.

Echter..... als ik dan toch een geduchte 'tegenstander' zie, dan begint er vanbinnen iets te borrelen. Ik heb toch wat aangezet maar vandaag niet uit volle macht. Met een aangename inspanning ben ik tegen de IJsselbrug opgefietst. De PDM'er liep weer op me uit, net als eergisteren. Van de IJsselbrug af heb ik ook rustig snelheid gemeerderd. Op deze manier had ik onder aan de brug 38 km/h op de teller. Zonder mezelf het snot voor ogen te trappen, heb ik doorgetrapt waarbij m'n snelheid langzaam daalde. Ik liep op hem in. Toen ik eenmaal achter hem reed en m'n snelheid had aangepast, zag ik dat we iets meer dan 25 km/h reden. In de hoop dat hij hetzelfde grapje zou uithalen als eergisteren (sneller gaan rijden, dan weer wat afzakken en weer sneller, etc.) ben ik nog een tijdje achter hem gebleven. Helaas, hij was niet in voor een spelletje. Ik ben hem toen voorbij gereden en heb het asfalt opgezocht. Ik heb vervolgens getracht om met flinke snelheid door te rijden. Ik hoopte 38 te kunnen rijden maar dat lukte niet. 35 km/h was wel goed haalbaar dus heb ik die snelheid doorgereden de laatste kilometers. De PDM'er bleef z'n eigen tempo aanhouden.

Ik denk dat ik hem vast wel vaker zal zien. Het zou me niet verbazen als dit dezelfde fietser is als degene die ik vorige week in de sneeuw heb gezien. Ik ben benieuwd of we elkaar in de toekomst nog eens een paar keer flink de sporen geven. Ik hoop het wel, ik ben vaak wel in voor een spelletje.

Geen opmerkingen: