maandag 3 april 2006

Zoektocht naar nieuwe banden

In mijn vorige bericht schreef ik over een trillend achterwiel.
Ik heb Schwalbe gemaild met de vraag naar de verschillen tussen de Marathon Plus en Big Apple.

De reactie die ik kreeg was:
de belangrijkste verschillen tussen de Schwalbe Big Apple en de Schwalbe Marathon Plus zijn;

LEKBESTENDIGHEID;
Marathon Plus --> maximaal lekbestendig
Big Apple --> goed lekbestendig

Rolweerstand ;
Marathon Plus --> redelijk laag
Big Apple --> zeer laag

Comfort ;
Marathon Plus --> redelijk comfortabel
Big Apple --> zeer comfortabel

Slijtvastheid ;
Marathon Plus --> zeer slijtvast
Big Apple --> goed slijtvast

De Schwalbe Big Apple ligt na deze opsomming het dichtst bij uw eisenpakket, zeker gezien het huidige comfortprobleem en u schrijft niet over te veel lekke banden en de anti-leklaag van de Schwalbe Big Apple is in de nieuwe serie verbeterd.


Ik overweeg nu om een Big Apple op het achterwiel te leggen en een stel gewone Marathons op het voorwiel, eventueel met antileklint in de banden.
De gewone Marathons zijn minder lekbestendig dan de Marathon Plus banden maar die laatste passen helaas niet in de voorste wielkasten van de Versatile. Een stel dunnere banden laat de fiets wat verder naar voren hellen waardoor de neus lager bij de grond komt. Dat is bij drempels niet altijd even handig.

Geen opmerkingen: