maandag 13 oktober 2008

Ik ga fietsen met m'n Versatile en ik neem altijd mee:

- Fietspomp: CHECK
- Reserve buitenband: CHECK
- 2 Reserve binnenbanden: CHECK, 3 zelfs
- Reservezekeringen: CHECK
- [insert heleboel spulletjes]: CHECK
- Reserve binnenkabels voor de remmen: -CHe........ nee, géén check?

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen, weet ik niet maar ik heb geen reservebinnenremkabels liggen!!
Normaal gesproken heb ik er 2 in m'n Versatile liggen maar blijkbaar is nu niet normaal.
Vanmiddag is de linker remkabel geknapt (kilometerstand 22608). Het is al een tijd geleden dat ik de remkabels vervangen heb. De kilometerstand kan ik helaas niet vinden maar bij kilometerstand 15185 heb ik de remmen ontkoppeld. Dit was op 3 juli 2007. Op 17 augustus 2007 schrijf ik dat ik de remmen weer gekoppeld heb. Ik schat dat mijn kilometertellerstand toen ongeveer 15500 geweest is.
Als ik daar vanuit ga, dan heb ik nu dus zo'n 7300 kilometer gefietst zonder een remkabel te breken. Deze keer heeft de linker remkabel het dus 14 maanden uitgehouden tegenover het vorige record van 8,5 maanden.

Morgen dus 3 nieuwe remkabels kopen. 1 om te monteren en 2...... om weer reserve te hebben. Morgen ook direct even kijken waar de breuk deze keer zit. Mocht er op die plek een knik zitten, dan weet ik dat ik nog een keer met de vijl aan de gang moet om de kabelloop in de remgreep toch nog wat vloeiender te maken.

Ik had trouwens een bericht willen plaatsen met daarin het antwoord op een gestelde vraag over de plastic blokjes die ik in m'n Versatile gelijmd heb om de bodemplaat wat beter vast te kunnen schroeven. Dat antwoord volgt nog zodra ik daadwerkelijk de middelste bodemplaat verwijderd en weer geplaatst heb bij de werkzaamheden aan de remkabel.

Verder ben ik er gisteren achter gekomen dat het kettingeleiderwieltje bij het voorwiel van m'n Fujin een breuk heeft. Daar moet ik dus ook een nieuwe voor bestellen.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

heb je kabels nodig dan heb je ze niet he snel vervangen dan maar he!!!