maandag 6 oktober 2008

Alternatieve route geprobeerd

Vanmorgen had ik de eerste twee uur vrij. Een mooi moment om maar eens een andere route te proberen.
Onlangs werd er door een lezer geopperd om een 'ommetje' te maken via 's Heerenbroek, dan de Zalkerdijk op richting Zwolle. Dan kan ik bij de Spooldersluis mijn normale route weer oppikken maar de wegwerkzaamheden bij de toekomstige Westenholterallee omzeilen.

Echter een groot succes is het niet geworden. Allereerst moet ik door een stuk Stadshagen-in-aanbouw. Dat betekent onverharde wegen, afgesloten bruggen, kuilen en bulten, een mooi stukje asfalt wat echter maar net breed genoeg is om met de Versatile op te rijden en met vrij haakse bochten die _dankzij de goede stuuruitslag van de Versatile_ gelukkig nog wel te nemen waren. Alleen eindigde dat pad op een plek waar 2 werklieden hun auto hadden geparkeerd. Even flink schatten en ik dacht 'Ken net'. Gelukkig bleek dat in de positieve zin van het woord; voorzichtig ben ik, zonder de auto's te raken, er tussendoor geraakt.

Vervolgens kon ik via 2 tunnels richting 's Heerenbroek.
De route had ik niet helemaal perfect in m'n hoofd dus ben ik op de gok gaan rijden. Dat bleek niet echt nuttig want in plaats van de dijk te vinden, vond ik al vrij snel de oude 'ingang' van Westenholte, bij de Voorsterweg. Ik heb dus een verkeerde afslag genomen. Ik ben vervolgens maar dwars door Westenholte gereden (gelukkig ken ik de weg goed genoeg) en heb m'n oude route opgepakt.

Omdat ik vandaag na het werk naar Kampen ben geweest, kon ik niet proberen de gewenste route te rijden. Maar toen ik net Kampen uit was, ben ik daar de dijk op gegaan om in ieder geval in 's Heerenbroek te bekijken waar ik nou verkeerd was gereden. Gelukkig had ik met Garmin Mobile XT een track gemaakt van de rit van vanmorgen. Ik kon dus de afslag zien waar ik verkeerd gereden ben. Maar voordat dat zover was, ben ik 2x te vroeg van de dijk afgereden. Eerst leek ik via een smal paadje op een erf uit te komen. Dus ben ik achteruit aan het 'Flinstonen' geweest. Achteraf gezien had ik toch beter uit kunnen stappen. Maarja, achteraf....

Uiteindelijk zat ik dan toch op de juiste plek. De gemiste afslag heb ik ook gevonden.
Nu eerst maar wachten tot het stuk Stadshagen wat verder voltooid is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Langs welke kant van de weg fiets jij naar Kampen? Ze zijn links met wegwerkzaamheden bezig en wordt je omgeleid en aan de andere kant wordt de parallelweg opeens fietspad met een knik naar links en sinds kort een paaltje

WFvN zei

Van en naar Kampen fiets ik doorgaans aan de 'IJsselkant'. Ik weet dat er onderhoud wordt; daar had Marrianne het vorige week al over.
Ik heb daar echter geen last van gehad gezien ik naar Kampen toe vanaf Wezep ben gereden en terug van Kampen naar Zwolle via de dijk.

Anoniem zei

Leuk blog