dinsdag 14 oktober 2008

Weer een iets andere route

Ik heb het al eerder gezegd: de werkzaamheden in Stadshagen aan de kant van 's Heerenbroek zijn nou niet echt prettig fietsen. Vandaar dat ik vanmorgen weer een andere route geprobeerd heb. Wellicht dat deze route eerder gesuggereerd is door een lezer (Wim?) maar dat ik het niet goed begrepen had.

Vanmorgen ben ik via de Rozentunnel naar de Voorsterweg gegaan. Daar ben ik rechtsaf geslagen en even verderop de Zalkerdijk opgereden (waar ik onlangs al 2x per ongeluk uitgekomen ben). Van daaruit richting de splitsing waar ik 2x fout gereden. Deze keer heb ik wel de juiste afslag genomen: richting de dijk.

De rest van de route heb ik niet gewijzigd.

Vanmorgen was ik echter veel vroeger dan gisteren. Van morgen was het nog donker. Rijdan in het donker via de dijk vind ik toch wat minder prettig. Je ziet de weg gewoon minder goed. Ik ben even na 's Heerenbroek ook bijna het pad omlaag gereden richting een 'vogelgluurhuisje'. Via een stukje berm tussen die weg en het bedoelde fietspad ben ik weer op de route terug gekomen.
Ook ben ik een jogger tegen gekomen. Hoewel hij voldoende retroreflecterend materiaal op z'n schoenen, broek en jas had, en ik met volle sterkte Luxeons reed, zag ik hem pas vrij laag (op 50 meter ofzo). Ik denk niet dat ik nog veel vaker via de dijk zal rijden in het donker.

Verder ben ik vandaag even in een tussenuur op pad geweest om nieuwe remkabels te kopen. Maar helaas viel mijn tussenuur tijdens de middagpauze die ze in Wezep/Hattemerbroek hanteren. Ik kwam dus bij 2 fietsenmakers voor een dichte deur. Daarom ben ik na het werk bij rijwielhandel Scholten langs geweest om daar m'n spullen te halen. Direct heb ik een nieuwe fles Joe's Super Sealant besteld en een nieuw kettingeleiderwieltje voor m'n Fujin. Morgen heb ik een verlofdag dus ga ik dan m'n Versatile onder handen nemen.

Vandaag 33 kilometer op de teller gezet met een gemiddelde van 26,5 km/h.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag, hoe je in 's-Heerenbroek uit komt weet ik niet , maar je hebt 2 routes
1. de Rozentunnel bij de Teunisbloem en dan pak je meteen de Zalkerdijk, die fiets je af en dan linksaf langs de IJssel.
2. Tunnel iets verderop ter hoogte van de Scholtensteeg (genoemd naar een bekende zwolse fietshandelaar), die fiets je af, en dan kom je ook op de Zalkerdijk

Vanmorgen om kwart voor acht was het niet echt donker daar op de dijk

WFvN zei

Ik heb wat vaker via (2) gedaan maar vandaag via (1).
Ik kwam vanmorgen om ongeveer 7:15h over de dijk, een half uur eerder dus. Toen was het echt nog donker.