vrijdag 17 oktober 2008

Vanalles (fietscomputer, routes, werk aan de weg)

Omdat ik m'n fietscomputer volledig het moeten resetten en opnieuw heb moeten instellen, heb ik nog even een keer gekeken of hij wel goed geijkt is met de ingestelde bandenmaat van de Racers.

De hele rit naar en van het werk is vandaag 24,16 kilometer volgens mijn fietscomputer. M'n GPS geeft 12,31 kilometer voor de heenweg en 11,82 kilometer voor de terugweg. Dat maakt dus 24,13 kilometer totaal. De 30 meter onenigheid tussen fietscomputer en GPS vergeef ik ze.

Verder vorderen de werkzaamheden aan het fietspad in Wezep gestaag. Gistermorgen zijn ze begonnen met de eerste asfaltlaag te leggen. Gistermiddag werd die onderlaag door fietsers gebruikt. Vanmorgen was het fietspad echter weer afgezet. Tja, het is nog niet klaar, er moet nog een asfaltlaag op. Ik neem aan dat het stuk tussen de Willem de Zwijger kazerne komende week wel klaar komt.
Maar het blijft niet bij dat stuk vermoed ik. Een fors stuk (ook richting Wezep, komende vanuit Zwolle) richting Hattemerbroek was met een machine onder handen genomen. Het heeft veel naam maar stelde weinig voor. De randen van het fietspad zijn vrijgemaakt van onkruid en zand. Het fietspad is daar blijkbaar 2 tegels (goed voor 60 cm in totaal) breder dan het leek te zijn door het onkruid. Maar ik denk dat dit gedaan is als voorbereiding op werkzaamheden voor asfalteren etc.

Wim G. had me al getipt over een bericht waarin stond dat het fietspad vanaf de A50 richting Wezep aangepakt zou worden. Het eerste stukje was al aangepakt maar nu zal de rest ook volgen zo te zien. Ik ben benieuwd of ze de kant richting Zwolle ook aan gaan pakken.

Verder heb ik op de terugweg weer wat meer van m'n oude route gereden. Bij Westenholte is het nog altijd een puinhoop. Fietsers moeten nog altijd de rijbaan op.
Bij de Westenholterbrug ben ik de Voorsterweg opgereden in plaats van over de brug. Ik wilde via de Rozentunnel omdat ik m'n dochtertje van de opvang moest halen.
Hoewel ik er niet langs gekomen ben, weet ik dat men in 's Heerenbroek ook bezig is met werkzaamheden waarbij ondermeer 2 irritante drempels in het fietspad verwijderd worden. Ik ben er vandaag achter gekomen dat de eerste drempels op de Voorsterweg met de Versatile ook niet met goed fatsoen te nemen zijn als je 30 km/h rijdt. Dit zijn dus betrekkelijk níeuwe drempels.
Wel jammer dat de provincie (?) enerzijds de route Kampen-Zwolle wil verbeteren door bij 's Heerenbroek drempels te verwijderen terwijl ze in Zwolle doodleuk nieuw neergeplempt worden.

Mijn nieuw gemaakte kabeldoorvoer is nog lang niet uitgehard maar de buitenkant is al duidelijk harder. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar eerst kan het een weekje rustig drogen omdat ik van een heerlijk weekje herfstvakantie mag genieten en dus geen woon-werk-ritten zal maken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"Dit zijn dus betrekkelijk níeuwe drempels."

Je bedoelt die plateau's? Ik kom er met de FAW makkelijk overheen, maar misschien ga ik niet snel genoeg..:)

WFvN zei

Plateau's? Ik bedoel die 'dingen' die over de volle breedte van de fietsstraat/weg liggen en naar schatting (nu, hier zo uit het blote hoofd dus hoe betrouwbaar is dat?) 30 tot 50 cm breed, centimeter of 4 hoog.

Ik reed met een vaartje van ongeveer 29 km/h; net geen 30 in ieder geval.
De 'verhoogde kruising' waar je de Hasselterweg op kan (zeg maar de nieuwe uitgang voor Westenholte), daar heb ik géén last.

Ik vind het irritant venijnige drempeltjes die eerste 2. Nog niet zo erg als die krengen in 's Heerenbroek maar ze zijn verre van prettig.
De drempels die je tegenkomt op het fietspad naast het Deltion, komende vanaf de Klooienberglaan, en dan richting de tunnel, daar stuiter ik veel vloeiender overheen.