vrijdag 17 augustus 2007

Klussen aan remkabels en meer

Omdat de ontkoppelde remmen mij niet echt bevallen, heb ik de remmen van de voorwielen weer aan elkaar gekoppeld. Hiervoor heb ik een tijdje geleden al het materiaal aangeschaft. Ook heb ik mezelf toen maar eens een Tacx kabeltang kado gedaan.

Maar gisteren heb ik eerst de tilbeugel op de Versatile van Marrianne gezet. Een paar dagen geleden kwam Bert B. ineens op bezoek. Marrianne had hem al uitgenodigd om een keer langs te komen om de kleur van haar Versatile te bekijken. Dat had hij dus ook gedaan maar direct had hij ook de tilbeugel meegenomen. Hij was blijkbaar in Dronten geweest en had aan ons gedacht. Erg aardig :-)

Maar goed, gisteren de tilbeugel gemonteerd en het achterlicht erop gezet. Het enige wat ik nog niet gedaan had, was een kabel monteren dus de tilbeugel had nog niet de 'tilfunctie'. Ik had daarvoor een remkabel nodig. Om nou speciaal een nieuwe remkabel voor te verknippen vind ik toch wat zonde als het niet nodig is. Omdat ik bij mijn Versatile nog de remkabels wilde vervangen, kon ik die kabels gebruiken als tilkabel voor haar Versatile.
Vandaag heb ik mijn remkabels vervangen en kon dus 1 van mijn 'oude' remkabels plaatsnemen in de staart van de Versatile van Marrianne.

De gekoppelde remmen voelen gewoon veel fijner aan dan de losgekoppelde remmen.
Verder heb ik de voorveerpoten een flink stuk strakker gedraaid: 4 slagen. In bochten lijkt de Versatile nu een stuk minder te hellen. Verder heb ik de veerpoten maar weer wat strakker gedraaid want die hadden wat speling.

Verder lijkt het erop dat de kogelkopjes toch eens vervangen moeten worden. Ik denk dat ik Velomobiel.nl maar eens ga vragen of ik van die stille kogelkopjes van ze kan kopen.
De uitlijning moet ik toch nog controleren dus dat kan dan mooi tegelijk meegenomen worden.
Ook heeft het scharnierpunt van de achterbrug weer wat speling dus die ga ik ook nog strakker draaien.

Geen opmerkingen: