maandag 13 oktober 2008

Alternatieve route. 3x is scheepsrecht

Vanmorgen hoefde ik weer later te beginnen en had ik dus genoeg tijd. Ik heb daarom toch nog maar een keer de 'alternatieve route' via de Zalkerdijk geprobeerd te rijden. In Stadshagen heb ik weer één keer achteruit moeten rijden omdat ik toch weer een afslag wilde nemen die niet geheel begaanbaar was. Maar dat mocht de pret niet drukken, de rest van de route is goed gegaan, óók in 's Heerenbroek; ik ben niet per ongeluk in Westenholte uitgekomen.

Het was vanmorgen wat mistig, de lucht had een fraai oranjeachtig kleurtje. De zon kwam wat bleekjes door de bewolking/mist kijken. Een mooi plaatje om bij te rijden over de dijk.

Teruggaande heb ik de route ook nog een keer gereden. Alleen ben ik niet over Katerveer gekomen maar ben ik via de Spoolderbergweg omlaag gereden, Ruiterlaan op, Willemsvaart over en dan linksaf richting Katerveer (die ik dan links kan laten liggen). Er waren net fietsers overgestoken dus zou ik weer een tijdje moeten wachten. In de toekomst kan ik de bocht daar toch niet maken met een Quest dus heb ik nu een 'Quest-proof' route gereden.
Dit is allemaal zonder problemen verlopen. Deze route is iets langer. Ik had volgens m'n GPS 15,6 kilometer gefietst op de terugweg.

Dit betekent 2x 3 kilometer extra gereden. Dus geen 24 maar 30 kilometer totaal vandaag. Geen geweldig grote afstanden maar alle beetjes helpen.
Ik hoop dat de werkzaamheden in Stadshagen snel afgelopen zijn zodat ik fatsoenlijk naar 's Heerenbroek kan komen zonder te hoeven steken, door de blubber te rijden en over 1m smalle paadjes moet sturen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoe ga je ij de spooldersluis, via het klinkerpad het Nilantspad naar de Nilantsweg of even rechtdoor en dan rechtsaf de Meenteweg?

WFvN zei

Ik rij dan altijd via het Nilantspad naar beneden. Als ik boven op de sluis ben is m'n snelheid toch laag dus daar een wat scherpe bocht nemen is dan geen punt. Als ik via de Meenteweg naar beneden ga, moet ik onderaan fors afremmen om de bocht te kunnen halen. Als ik via het Nilantspad ga, kan ik vol gas blijven rijden. Makkelijke keuze dus. Zeker nu het Nilantspad er nu weer netjes bij ligt.
Alleen kom je er soms een brommer tegen die daar niet mag/hoort te rijden. Maar goed, het is breed genoeg verder.