zondag 1 oktober 2006

Weersverwachting: felle buien

Teletekst geeft aan dat het weer de komende dagen minder gaat worden. Vanmiddag hebben we hier al een flinke regenbui gehad. Direct dacht ik aan het ruitje op de kap van m'n Versatile; die moet nog gedoopt (en getest) worden.

Het ruitje heb ik profisorisch vastgezet met klittenband in plaats van permanent met behulp van een soort pluggen. Omdat het ruitje geen enkel moment losgeraakt is (en het klittenband dus goed z'n werk doet), heb ik besloten om het bij klittenband te houden.

De stukjes klittenband die ik op de kap geplakt had, waren vrij klein. Groot genoeg overigens want ze hebben hun dienst bewezen. Maar klein betekent weinig 'speelruimte'. Ik kon het ruitje maar op één manier en op één plek monteren. Tijdens een niet noemenswaardig buitje heb ik gemerkt dat ik het ruitje te ver naar voren geplaats had. Daarom heb ik besloten om het klittenband te verwijderen en nieuwe stukken klittenband te plakken op de kap. Deze keer iets verder naar achteren én ook nog eens groter zodat ik wat meer mogelijkheden heb om het ruitje te plaatsen. Nu kan het ruitje 2cm verder naar voren of achteren geplaatst worden en wat rechterop of juist platter.

Komende dagen hoop ik op genoeg regen om het ruitje goed te kunnen testen.

Geen opmerkingen: