vrijdag 20 oktober 2006

Spoolderbergweg weer gewijzigd

Gistermiddag meende ik te zien dat ze op de kruising 'Spoolderbergweg-Katerveer/Engelse Werk' aan het werk zouden gaan. Vandaag werd dat vermoeden bevestigd. De lange trottoirband tussen de 2 rijstroken in is voor een flink gedeelte verwijderd (een meter of 6 naar schatting). Hiermee heeft de gemeente weer de gelegenheid gecreëerd om toch linksaf te kunnen slaan richting Katerveer. Ik ben hier erg blij mee en vermoedelijk nog wel meer fietsers met mij die dagelijks die afslag nemen (op de momenten dat ik er rijd zie ik 's ochtends regelmatig al 2 of 3 andere personen naar Katerveer rijden vanaf de IJsselbrug en 's middags ook met enige regelmaat iemand.... en dat is dus alleen op het korte moment dat ik er ben; op andere momenten zullen er vast ook mensen rijden).

Hoe het in de winter met gladheid zal gaan, is nog even afwachten. Maar als je van de IJsselbrug afkomt en je slaat rechtsaf, rijd je niet meer recht op de trottoirband af. Ook als je rechtsaf geslagen bent, komt die trottoirband pas een paar meter verderop. Je zal in ieder geval niet meer bruut over die trottoirband kunnen stuiteren schat ik in. Ik hoop dat dit allemaal beter gaat bevallen (het linksaf slaan in ieder geval wel).

Maar Gemeente Zwolle: "Hartelijk dank!"

Geen opmerkingen: