donderdag 5 oktober 2006

Ritje Dronten

Vandaag ben ik vanuit het werk naar Dronten gereden. Marrianne wilde ook graag een ruitje op haar Versatile. Verder heb ik geen reserve 'oogjes' voor op de kap waar het dakje aan gemonteerd wordt. De 'oude' kunststofversie was dan wel mooi met zo'n draaibaar oogje erin maar ook vrij kwetsbaar. Daarom heeft Flevobike deze vervangen door een eenvoudig stukje L-profiel aluminium met 2 gaatjes erin en een kabeldoorvoerrubbertje. Mocht bij onze Verstiles zo'n 'oud' oogje breken, dan willen we wel graag direct het dakje weer goed kunnen monteren. Daarvoor zijn dus reserveonderdelen nodig. Nu zijn dat dus de 'nieuwe' aluminium oogjes. Ik ga die monteren zodra de huidige oogjes kapot gaan.

Er stond flink wat wind vandaag. Van Kampen naar Dronten had ik de wind pal op kop. Erg hard ging ik dan ook niet. Gelukkig buigt de weg enkele kilometers voor Dronten wat naar rechts waardoor ik de wind van links voor kreeg. Dat rijdt een stuk comfortabeler. Terug ging het uiteraard een stuk vlotter. Hoewel.... Op de terugweg van Dronten richting Kampen merkte ik dat ik wat te weinig gegeten had. Ik ben dus in Kampen gestopt om een broodje te halen.

Deze week heb ik nu al 171 kilometer gereden tegenover de gebruikelijke 100 kilometer op donderdag. Morgen nog in ieder geval 24 kilometer woon-werk-verkeer. Een aardige score voor deze week dus.

Geen opmerkingen: