zaterdag 3 januari 2009

*Snik*

Het zat er al een tijdje aan te komen: de levering van m'n nieuwe velomobiel.

De datum begint steeds dichterbij te komen. En ineens wel héél erg snel. Het wordt daarom nu tijd om even de boel goed op een rij te zetten.

M'n Versatile zou ik graag willen houden naast m'n _nog te leveren_ Quest. Het zijn twee totaal verschillende fietsen. Goed, het zijn velomobielen maar eigenlijk hebben ze totaal eigen toepassingen.

Maar goed, of ik m'n Versatile kan houden, hangt van van 2 zaken: financiën en ruimte.
Financiën moet net kunnen maar de ruimte is toch wel het probleem.
We hebben een garage van 3 bij 6 meter. Dat zijn de buitenmaten. In die garage staan momenteel al 2 velomobielen, 2 tweewielige ligfietsen, een kinderfiets, een step en een kinderkar. Verder nog wat andere zaken zoals rekjes waar ook gereedschap e.d. in opgeborgen moet worden. In ieder geval staat de garage al enorm vol.

Ik heb overwogen om 2 velomobielen boven elkaar te plaatsen. Alleen praktisch is het niet. Beide fietsen zijn dan niet gemakkelijk te bereiken. Spullen erin leggen zal lastig gaan. Dus handig is het niet.
Met wat passen en meten zal ik best nog een extra velomobiel in de garge kwijt kunnen op de grond maar dan kan je er de kont niet meer keren. Ook niet praktisch dus.
Hokje buiten de garage waarin de minst gebruikte fiets geplaatst wordt? Ook overwogen, maar nee. Dan moet bijvoorbeeld onze druivenstruik een andere plek krijgen. Maarja, waar laat je die dan?

Het is me allemaal teveel gesodemieter. Dus dan toch maar een knoop doorhakken: de Versatile zal vermoedelijk de deur uit gaan.
Ik heb hem daarom te koop aangeboden op Ligfiets.net en Marktplaats.nl

Ik zie wel of er serieuze biedingen komen. Zo niet, dan kan ik de verkoop alsnog afblazen en zie ik dan wel verder of ik toch de druivenstruik uit de grond trek of nog een andere oplossing weet te verzinnen.

Voorlopig staat hij in ieder geval te koop. Ik zal hem in ieder geval niet eerder weg doen dan het moment dat ik m'n nieuwe velomobiel heb.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik las het zojuist op ligfiets.net, altijd jammer om iets weg te (moeten) doen omdat je er altijd zoveel plezier van hebt gehad. Maar een Quest is natuurlijk ook een mooi ding, je kan maar in 1 tegelijk fietsen, of niet.

Suc6 met de verkoop!
Wilfred

PS. ik zie dat je het op de ligfiets.net hebt over de oliebollentocht 2009, maar volgens mij moet dit 2008 zijn (je bent wel erg snel overgeschakeld van 2008 naar 2009) :-)

WFvN zei

Marrianne had me er al op gewezen. En toch is de fout op internet verschenen. En dat niet alleen. Leverdatum stond op 2008 :D, dat moet dus wel 2009 zijn. Ik heb her en der even wat gewijzigd.

Dank

Peter Kindt zei

Zonde, maar succes met de verkoop! Ik denk toch dat je in de praktijk niet veel op beide fietsen zou rijden, dus dan is wat extra ruimte (ook financieel) wel lekker meegenomen.

gr. Peter

Anoniem zei

Voor mij als openligfietsrijder met beperkt budget, is de Versatile altijd de droom. Ik vraag me dan ook af, waarom je een Versatile wegdoet voor een Quest?

mvrgroet EdV

WFvN zei

Toen ik een stap verder wilde dan m'n Alleweder, lag de keuze voor mij tussen Quest en Versatile. Twee velomobielen, beide 3 wielen en bescherming tegen het weer maar verder compleet verschillende fietsen. Ik heb een enorme lijst met voor- en nadelen opgesteld voor beide fietsen. Het was een regelrechte nek-aan-nek-race waarbij een bekeuring van een agente uiteindelijk voor mij de doorslag heeft gegeven. Het was toen de tilbeugel van de Versatile die net met een neuslengte de Versatile als eerste over de streep trok.

Mijn lijstje is te vinden op:
http://www.ligfiets.net/fietsen/type.php3?id=298

Toen is het de Versatile geworden, nu de Quest. Die geef ik ook een kans.
Zoals de Marktplaatsadvertentie al aangeeft: ik zou graag beide fietsen bezitten. Alleen is de ruimte toch een probleem. En je kan toch maar fietsen met één fiets tegelijkertijd.

Op sommige punten zal ik met de Quest vooruit gaan (snelheid). Maar op andere vlakken zal ik toch moeten inleveren (wendbaarheid, Rohloffnaaf en nog wat zaken).

Het is dus zeker niet zo dat ik de Quest verkies boven de Versatile. Omgekeerd evenmin.