zaterdag 17 januari 2009

Lek nummer 25: 24361 km en een niet-productief dagje

Vandaag ben ik op pad gegaan om wat dingen te regelen voor m'n nieuwe fiets.

Allereerst ben ik bij Paulus langs gegaan om wat dingen van de Quest op te meten en wat spullen van hem te lenen. Daar begon de gein. Paulus had (zoals gebruikelijk) z'n spullen goed voor elkaar maar wat me daar tegen zat was m'n linker voorband. Toen ik bij Paulus aankwam, hoorde ik m'n linker voorband sissen. Lek dus. En jawel, de antilekvloeistof kwam vrolijk naar buiten spuiten. Echt dichten was er niet bij dus ik ben benieuwd wat dat voor lek is. Maar dat ga ik straks controleren.

Na het bezoekje aan Paulus ben ik doorgereden naar Fakkert om daar wat elektronicadoosjes en stekkers wilde halen voor m'n nieuwe fiets.
Het type wat ik wil hebben, is de wat oudere DIN. En wat krijg ik te horen? DIN gaat eruit. Wat ze op voorraad hebben, hebben ze nog maar daarna gaat het moeilijk worden. Gezien ik 12 setjes 8 polig nodig heb, was ik bang dat dat wel eens een probleem kon gaan worden. En inderdaad, ze hebben het niet meer op voorraad. Maar goed, ze gaan maandag bellen met de leverancier in de hoop nog genoeg setjes te kunnen bestellen.
Maar ongedane zaken ben ik dus weer vertrokken want zonder stekkers weet ik ook niet hoe grote doosjes ik nodig heb. Dus ook geen doosjes gekocht.

Vervolgens ben ik doorgereden naar De Kleine om daar hun retroreflecterende folie te bekijken. Ik heb een offerte van ze ontvangen. Daarin schrijven ze dat de werking van het retroreflecterende folie tegenvalt. Ik ben benieuwd. De zwarte retroreflecterende folie die VM.nl verkoopt, is inderdaad wel minder van werking dan bijvoorbeeld de oranje retroreflecterende stickers die op de achterkant van de Quest geplakt wordt, maar ik vind de werking echt ruim voldoende.
Maar ik had het kunnen weten: De Kleine zit dicht. Dus ook daar ben ik ongedane zaken weer weg gegaan.

Nu nog weer even de statistieken van de lekke banden.

Aanbrengen Super Sealant: 14910
Lek 16: 16036 - Wel antilekvloeistof maar te groot gat
Lek 17: 17500 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 18: 17580 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 19: 20022 - Wel of geen antilekvloeistof?
Lek 20: 21351 - Geen antilekvloeistof
Lek 21: 22797 - Wel antilekvloeistof maar te weinig.
Lek 22: 23240 - Wel antilekvloeistof maar de buitenband gebarsten
Lek 23: 23589 - Voldoende antilekvloeistof maar een snee van iets meer dan 2mm lengte
Lek 24: 24114 - Wel antilekvloeistof maar te grote snee in de buitenband
Lek 25: 24361 - Wel antilekvloeistof maar een snee van iets meeer dan 2mm lengte

Samenvatting:
Kilometerstand: 24361
Samenvatting van lekken met de Versatile:

met Vredestein Monte Carlos:
1x Stootlek (snakebite
2x Lek door een spaak die in de binnenband zat te prikken
4x normaal lek
Totaal 6400 kilometer gereden met 4 banden

met Schwalbe Marathon Racers:
1x gewoon lek na 446 km
Totaal 3707 kilometer gereden met 4 banden en 1 nieuwe daarna
4x gewoon lek door vrij groot en scherp steentje; verder geen lekpreventie toegepast.

1x gewoon lek met Joe's Super Sealant in de binnenband maar die was nu toch echt bijna volledig droog geworden; in wezen geen lekpreventie meer dus.

1x lek doordat de band versleten was

1x lek door een snee van zeker 2mm in de binnenband

met KHE Premiums:
1x gewoon klein lek na 159 kilometer
1x gewoon wat groter lek na 381 kilometer
Na monteren van de antileklinten:
1x gewoon lek na 1389 kilometer (vanaf de ingebruikneming KHE Premiums)
1x [weet ik niet] lek na 2380 kilometer
1x lek in de wang (2526 kilometer), ver voorbij het antileklint. Oorzaak onbekend.
1x lek midden op het rijvlak, 419 kilometer na toepassen van Slime
1x lek door uitpuilen van de binnenband door een snee in de buitenband
1x lek door sneetje van meer dan 2mm in de buitenband. Wel antilekvloeistof (Joe's) erin

Met de Vredestein C-Rock:
1x lek na _weinig_ kilometer (ik heb hem een paar dagen gebruikt voor woon-werk-verkeer). Nieuwe binnenband met antilekvloeistof. Snee van 8 mm, band afgeschreven

Geen opmerkingen: