woensdag 21 januari 2009

Specificaties van de motor

Motor? Welke motor? De motor die nu het toetsenbord onder de vingers heeft tijdens het typen.

Gisteren was ik in de gelegenheid om mijn longvolume te meten, m'n collega heeft zo'n longvolumemetertje en die heb ik direct gegrepen (dat metertje, niet die collega)

Even diep inademen, dan diep uitademen via het tuutje. 2x heb ik een meting gedaan waarbij ik rustig geblazen heb. Beide keren kwam ik uit op 6,3 liter (niet echt slecht voor iemand van net geen 1,8 meter lang)

Dus specificaties van de huidige motor van m'n Versatile op dit moment is een 6,3 liter 2 cilinder die 1:100 rijdt. Hoe het zit met compressieverhouding, aantal pk/kW's zit, dat weet ik niet. Verder hoef ik ook niet te proberen om hem te vullen met LPG, euro95 of diesel, dat gaat niet werken ben ik bang.

1 opmerking:

Mick zei

Het moet ook mogelijk zijn aan het menselijk lichaam meer energie te ontrekken ineens en dit aan te wenden voor de aandrijving.
Een manier hiervoor is een sperlager links op de trapas en een staal- of dyneemakabel daarvanaf op- en af te trekken, zoals bij de snek vd Thys.Maar dan dus gecombineerd met circulaire transmissie i.p.v. 'n liniaire voetenslede (gewoon als variant).
Dat zie ik me nog wel n's op 'n tweewieler bouwen.Zo'n as met sperlager heb ik nl. al.
Bij 'n VM zou het nóg nuttiger zijn, namelijk bij 't optrekken. Maar de bovenkap en wielkasten van de huidige modellen verhinderen 'n daarvoor geschikte stuur/aandrijfcombinatie helaas.