woensdag 28 januari 2009

Beterende hand en remmen

Eindelijk ben ik het griepje de baas, na 4 dagen kwakkelen.
Gistermiddag kon ik voelen dat het einde van mijn griepje nabij was want m'n temperatuur leek nu blijvend gedaald en ik kreeg weer trek in eten.

Vandaag hoef ik niet te werken; het is m'n vrije dag. En omdat ik inmiddels weer beter ben (nog wel wat gammel doordat ik de laatste 4 dagen weinig gegeten heb), ben ik maar even lekker aan het fietsen gegaan voor wat boodschappen.

Eerst heb ik op het achterpad de remmen gevoeld. Het afstellen heb ik afgelopen zaterdag niet meer voltooid omdat ik me toch niet lekker genoeg voelde. Dat heb ik vandaag dus gedaan. Dat ging vrij vlot. Hij trok wat naar rechts dus de linker rem even wat aangedraaid. Op de gok wat aan de stelschroef gedraaid en dat bleek voldoende voor netjes rechtuit remmen.

De fiets remt nu weer lekker met véél gevoel en mooi direct, zoals het hoort.

Geen opmerkingen: