maandag 5 januari 2009

Wat ze zeggen (13)

Het weer van de laatste dagen is niet bevorderlijk voor de snelheid. Ik neem daarom nu ook genoegen met soms wat lagere snelheden.
Maar ondanks de kou (vanmiddag las ik -4 graden celcius op een meter bij een tuincentrum) kan ik overwegend aangenaam fietsen. Met een loopshirt en een trui van Odlo is m'n bovenlichaam genoeg ingepakt.

Toen ik vanmiddag bij een stoplicht moest wachten, kwam ik naast 2 meiden te staan. Iets wat ik wel vaker meemaak, is dat mensen bukken en vervolgens hardop concluderen: "Ja, er zit wel iemand in". Meestal antwoord ik daar maar op met: "Ja, hij rijdt echt niet vanzelf hoor ;-) " Zo ook vanmiddag.
Één van de 2 dames vroeg me: "Is dat leuk?" Die variant heb ik nog niet vaak gehoord. Maar ik kon natuurlijk niet anders doen dan het bekennen. Ja, het is leuk. Maar ook heb ik er nog even bij gemeld dat het heerlijk warm is.

Verder ben ik zojuist even naar de winkel geweest. Toen ik buiten kwam en m'n fiets aan het inladen was, hoorde ik 2 passanten met elkaar kletsen. Aan de toon en de aard van het gesprek, leek het me een vader met kind. In ieder geval wees vader op 'al die lichtjes in die fiets'. En helemaal mooi werd het toen hij begon over de snelheid: "Als hij echt goed op gang komt, dan stijgt hij op!" Ongeloofwaardig werd die vraag vermoedelijk beantwoord met: "Echt?" want direct daarna hoorde ik: "Ja echt, dan stijgt hij zo op!"

Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Goed, wel die ene dag dat het stormde. Maar dat ik toen 'airborne' ging, had meer met de snelheid van de wind te maken dan met m'n eigen snelheid.

Geen opmerkingen: