zondag 26 februari 2006

Witte LEDs in de neus

Vandaag heb ik de neus van de Versatile lichtelijk aangepast. De neus heeft nu aan weerszijden 2 witte LEDs die tegelijk gaan branden met het achterlicht; bij inschakelen van het contact dus.
Met deze kleine witte LEDs verwacht ik zelf geen moer te zien maar wél goed op te vallen. Ik rijd graag met verlichting, ook overdag. Met deze witte LEDs val ik wat sneller op als ik bijvoorbeeld onder een viaduct doorrijd. En in het donker zal ik vanaf de zijkant ook wat sneller gezien worden.


Verder heb ik de stoeltjes van onze Versatiles verwisseld. Marrianne had wat problemen met het zien via de achteruitkijkspiegels; ze wilde liever iets meer rechtop zitten. Dat kon qua stoeltje wel, die kon nog één stand hoger. Alleen kwam het stoeltje dan met de bovenkant tegen de kap aan. Omdat de kap van binnenuit gespoten is, is de kans op lakbeschadigingen erg groot. Maar omdat ik een smaller stoeltje heb dan Marrianne, bestond de kans dat het met mijn stoeltje wel mogelijk was om een stand hoger in te stellen zonder de kap te raken. Dus heb ik de stoeltjes gewisseld. En inderdaad, nu kan het stoeltje in de Versatile van Marrianne helemaal in de hoogste stand zonder de kap te raken; er zit nog een centimeter ruimte tussen.
Omdat ik mijn stoeltje ergens halverwege heb staan qua hoogte, heb ik het probleem niet dat de kap geraakt wordt. Nu afwachten of de andere breedtes stoeltjes ons bevallen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wilfred, deze vraag heeft niet zoveel met deze log te maken, maar ik begrijp dat jij een karretje achter de Versatile kunt hangen. Kun jij me uitleggen hoe en waar deze bevestigd is ? bvd

WFvN zei

3 juli 2005 heb ik een foto geplaatst van de koppeling. Het betreft een standaard kogel van de Radical Design Cyclone die vastgemaakt is aan een speciale beugel voor de Versatile.

http://photos1.blogger.com/blogger/1933/541/1600/IMG_9184.jpg

Je kan dat bestellen bij Ligfietsshop Tempelman.

WFvN zei

Hm... ook donderdag 23 februari bevat een foto waar de koppeling op staat.

http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/images/DRMFkYNe.jpg

Daar staat een foto van het disseldeel van de koppeling. Hier heb ik hem bevestigd aan een Burley D'Lite. Standaard zit hij natuurlijk op de Cyclone.