woensdag 22 februari 2006

Banden en meer

Marrianne heeft Flevobike-stickers op haar Versatile zitten. Alleen is één beschadigd. Ze wil er graag een nieuwe op hebben. Al enkele keren zijn we bij Tempelman geweest maar telkens vergeten ze te vragen of mee te nemen. Vandaag dacht ik er weer aan, dus direct Tempelman gebeld om te vragen of ze de stickers klaar willen leggen zodat ik ze hopelijk niet wéér vergeet als ik m'n fiets ga ophalen.

Uiteraard heb ik direct geïnformeerd naar m'n fiets. Hij is bijna klaar. Alleen extra draden die ik besteld heb naar de neus en naar de staart moeten nog gekit worden. In principe is m'n fiets vanmiddag klaar maar om nou met verse kit te gaan rijden is geen strak plan; de kans bestaat dat ik tijdens het fietsen de kit in m'n broekspijpen krijg. De kit verwijderen kan ik vergeten. Dus haal ik de fiets morgen op, wanneer de kit gedroogd is.

Gerrit T. vroeg me nog naar banden. Ik heb aangegeven dat de voorbanden wel vervangen mogen worden. Ik wil echter alléén andere banden als ze 1) dikker zijn dan de huidige MonteCarlo's, 2) wel lekker vlot rijden en 3) antileklaag hebben.
Marathons zouden een mogelijkheid zijn maar ik begrijp dat die wat trager zijn dan de MC's. Die vallen dan in principe af; ik kan nog een flinke tijd met MC's rondrijden die ik voor een prikkie bij m'n fietsenmaker in Zwolle kan kopen. Verder liggen bij Tempelman ook 47-406 Perfect Moirée's. Wellicht dat die passen. Dat gaan ze proberen. Ik zie wel of ik morgen nog m'n oude MC's erop heb liggen of de dikkere PM's.

Ik heb vandaag wel een klein eindje gevelomobield. Bas D. is op bezoek geweest om te kletsen over verlichting; hij wil de verlichting in z'n Quest aanpassen.
Hij komt wel vaker door Stadshagen als hij naar Apeldoorn gaat. Hij wist niet echt een handige route door Stadshagen. Ik heb hem 2 handige routes laten zien. Wegens gebrek aan eigen velomobiel, heb ik de Versatile van Marrianne genomen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

"Wegens gebrek aan eigen velomobiel, heb ik de Versatile van Marrianne genomen"

hebben we hier te maken met een luxe-positie of niet?! hahaha

Anoniem zei

Ondertussen hebben ze hun deugdelijkheid wel bewezen, die S-licks van Vredestein op m'n Versatile. Slechts nog enkele kilometers te gaan voor de Vredesteins 6.000 km afgebold hebben, met slechts een enkel lek. Ondertussen zijn de twee voorbanden wel van een antileklint (Panaracer Flat-Away) voorzien. Eens kijken wanneer het volgende lek eraan komt...