dinsdag 28 februari 2006

Skibril

Wim gaf naar aanleiding van het vorige bericht de tip om een skibril op te zetten als het sneeuwt. Ik heb vanavond direct de skibril bij m'n ouders opgehaald want het weer voor de komende wordt 'winters' verwacht met de nodige winterse buien.
De skibril heeft helaas wel een barst boven de neus. Maar goed, sneeuw zal er niet door naarbinnen komen.

Op de terugweg heb ik de skibril opgezet. Het sneeuwde verder niet maar dat maakt niet uit; eerst eens proberen hoe het rijdt. M'n pet kan niet samen met de skibril op m'n hoofd. Dus pet af en alleen de muts op. Dat voelt een tikkie frisser maar alsnog warm genoeg. Voordeel is dat nu echt geen enkel stukje hoofd buiten de fiets meer bloot is. M'n voorhoofd krijgt het soms flink koud bij de combinatie pet/bril/muts want tussen de fietsbril en de pet zit een kier. Met skibril en muts sluit alles netjes aan.

Het rijden zonder pet is wel even anders Ik zie ineens 'boven' me. Een fraaie sterrenhemel liet zich bewonderen. Het zicht naar binnen in de fiets is een stuk minder. M'n fietscomputer kan ik nog zien maar m'n accu-indicator absoluut niet meer. M'n hoofd draaien om in bochten te kijken gaat ook minder goed want ik stoot vrij snel met de skibril tegen de zijkanten van de opening in het dekje. Niet echt prettig vind ik dat. Wellicht dat ik het bij snijdende kou maar voor lief neem want comfortabel warm is het zeker. Helaas had ik geen sneeuw op de terugweg dus hoe dat gaat heb ik nog niet kunnen testen. Wellicht deze week. Mocht de skibril uitkomst bieden, dan zal ik zeker een nieuwe skibril aanschaffen en deze in de wintermaanden in m'n fiets meenemen voor dit soort gevallen. Maar tot nu toe kan ik alleen zeggen 'we zullen zien'.

Geen opmerkingen: