woensdag 5 juli 2006

Energydrink en donker ruitje

Als voorbereiding op de Eneco Veluweroute van komende zondag, heb ik bij de fietsenmaker energydrink gehaald in poedervorm.
Normaal gesproken neem ik voor een lange tocht een drinkzak met appelsientje mee (1 liter). Maar omdat de tocht van komende zondag wel heel wat langer is dan ik gewend ben en mogelijk ook nog eens bij hoge temperaturen plaats gaat vinden, is appelsientje niet echt een optie. Om nou direct al van start te gaan met bijvoorbeeld 6 liter (overeenkomstig met ongeveer 6 kg extra bagage) is mogelijk niet zo'n strak plan. Vandaar dat ik energydrink gehaald heb. Tevens heb ik 3 energyrepen gehaald en nog een flesje energydrink wat een 'boostmiddel' zou zijn in geval van 'nood'. Ik hoop die 'nood' voor te blijven door voldoende én op tijd/regelmatig te eten.

Verder:
Bij de Halfords staat een aanbieding van 'warmtewerend folie' voor op autoruiten. Ik hoopte dat materiaal te kunnen toepassen op het ruitje van het dakje van de Versatile. Helaas is dat uitgedraaid op een fiasco. Allereerst al de beschrijving. In de beschrijving staat dat eerst de vel papier verwijderd moet worden. Dat wordt lastig als die er niet op zit....... Kortom: beschrijving en materiaal komen niet met elkaar overeen.
Het materiaal laat zich zowiezo al lastig aanbrengen; een bubbel of streep heb je zo te pakken. En ja, ik ken de tip van het afwasmiddel en het 'aanstrijken' van midden naar de rand. Echter heeft me dat niet geholpen. De grootste ellende is nog wel dat het ruitje flexibel is.

Ik heb een mailtje naar Flevobike gestuurd met de vraag naar het gebruikte materiaal voor het ruitje. En natuurlijk ook of het materiaal ook verkrijgbaar is in donkere, transparante kleuren. Ik ben benieuwd. Ik zou best graag een donkerder ruitje willen hebben.

Geen opmerkingen: