maandag 10 juli 2006

'The day after'

Gisteren heb ik dus 244 kilometer gefietst. Aan het einde van de rit werd door een enkeling gesproken over mogelijke spierpijn de volgende dag.

Vandaag is 'de volgende dag' dus maar eens zien hoe het met m'n lichaam gesteld is.
Allereerst gisteravond. Ik heb na afloop van de tocht genoten van een paar heerlijke witbiertjes. Echt vlot in slaap komen kon ik niet. Ik had verwacht dat na de inspanning en het bier wel direct als een blik in slaap te vallen; dat was dus niet het geval.
Vanmorgen was het moeilijk wakker worden; toch wat vermoeidheid denk ik.

De rit naar het werk viel me zeker niet tegen. Het was niet de gebruikelijke snelheid van 30+ km/h maar iets van 27 km/h voor een flink deel en op sommige plaatsen nog wat minder. Klimmen tegen de bult op ging ook wat aan de trage kant.

Spierpijn in m'n benen? Absoluut niet. Ik kan voelen dat ik m'n benen gisteren flink gebruikt heb; ze zijn een tikkeltje vermoeid maar meer ook niet. De trap kan ik ook met goed fatsoen omhoog komen.

Wel had ik op een gegeven moment ineens last van wat vreemde dingen. Het zweet spoot ineens uit alle poriƫn, ik voelde me slap, draaierig en duizelig. Ik heb toen eerst een beker cup-a-soup gedronken om flink wat zout naar binnen te werken. Verder nog een stuk of 3 minirepen Twix en 2 glazen frisdrank voor energie; het voelde als energiegebrek. Na een kwartiertje was het duizelige/slappe gevoel weg. Mijn vermoeden is dat m'n lichaam na gisteren toch weer bij moet tanken als het gaatom de energievoorraad. Ik heb weinig spek en dus ook weinig reserves. Het lijkt erop dat ik gewoon weer even stevig bij moet eten.

Verder weinig nieuws onder de zon.

2 opmerkingen:

Hans zei

Een respectabel eind fietsen, die 244 km ! Ik herken het gevoel dat je beschrijft: zweterig, slap enzo. Bij mij is koffie (en/of cola) samen met wat koolhydraten dan erg effectief.
Wat de spierpijn betreft, die kan ook best nog een of zelfs twee dagen op zich laten wachten.
O ja - en off-topic - mijn stoeltje is beschikbaar.
Groeten, Hans

WFvN zei

Die spierpijn ben ik nu niet bang meer voor. Vanmorgen ging het fietsen naar het werk niet echt wat je noemt vlot; onder de 30 km/h kruissnelheid grotendeels. Echter verder geen vreemde dingen. Ook vandaag dus geen pijn in de benen.
Gezien ik vanmiddag als een speer ging (straks nog even een nieuw kletsverhaal aanmaken voor m'n weblog) denk ik niet dat die spierpijn nog gaat komen.
Verder mail ik je straks even persoonlijk.