maandag 17 juli 2006

Knutselen

Voor ons is de vakantie aangebroken. Dat betekent dat ik eindelijk fatsoenlijk tijd had om aan het kuntselen te slaan.

Ik had nog 10 amberkleurige Luxeon LEDs liggen om in te bouwen in de Multiplaknipperlichten. Dat heb ik eergisteren, gisteren en vandaag eindelijk voor elkaar gekregen. Het lastigiste is nog wel het op maat slijpen van de koelplaten van de Luxeons. Gisteren heb ik het gepresteerd om mijn rechter duim met de Dremel te bewerken. Dat was niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig genees ik snel; vandaag loop ik alweer zonder pleisters o.i.d. ter bescherming.

De Versatile van Marrianne moet onder handen genomen worden; de PET-kap moet vervangen worden door een exemplaar van ABS. Dat is een mooie gelegenheid om diverse dingen aan te laten pakken zoals de beugel in de staart; V006 heeft nog de oude, ronde beugel welke flink wat bagageruimte wegneemt. Verder kan de scharnierkap dan worden aangepast aan de nieuwe versie met lagers. De beugel voor de voorlichten was ook niet stevig genoeg meer, die moest ook worden aangepast maar dat kan ook direct met het aanbrengen van de nieuwe kap gebeuren.
Uiteraard kan Marrianne dan ook zelf een kleurtje kiezen voor haar Versatile.

Vandaag wilden we naar de spuiter in Doornspijk gaan maar helaas hebben die deze week en volgende week vakantie. Dus over 2 weken gaan we er naar toe om kleurenstalen te bekijken.

Over 1 à 2 weken wil ik haar Versatile naar Dronten brengen zodat hij het onderhoud kan krijgen wat hij nodig heeft. Ik wil dan direct ook mijn Versatile naar Dronten brengen zodat de nieuwe knipperlichten in de neus gemonteerd kunnen worden. Daarvoor moeten de ruitjes gedemonteerd worden en naderhand weer gemonteerd. Ik ben bang dat ik daar zelf niet de juiste spullen (kit) voor heb dus laat ik het over aan Tempelman.

Het vervoer van de 2 Versatiles zal ik vermoedelijk weer op de 'sleepdienst'methode gaan doen. Gewoon fietsen in m'n eigen Versatile en daarachter de Cyclone met daarop het achterwiel van Versatile 006 die dan achterstevoren naar Dronten gesleept zal worden.

Terug naar het kluswerk: ik zal nog wel 4 regelprints in elkaar moeten solderen voor de knipperlichten. Dat is gelukkig niet zo heel erg veel werk maar het moet wel gebeuren want rechtstreeks aansluiten op 12V zal het einde betekenen van de Luxeons; geen goed idee dus.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat transport vraagt wel om een foto. ;-)

WFvN zei

Uiteraard.... een combinatie van 2,43m x 2 plus nog-wat, goed voor 5 meter 'fiets' gaat zeker op de gevoelige plaat.

Een voorproefje:

http://members.home.nl/wfvn2/sleepdienst.jpg