zaterdag 8 juli 2006

Tomorrow is the big day

Morgen rijd ik met Plat Zwolsch een voor mijn doen lange route mee.
Tot dusver heb ik maximaal iets van 150 kilometer op een dag gefietst. Morgen wordt het een route die richting de 300 kilometer gaat. Ik ben razend benieuwd of ik dat ga trekken.

In ieder geval heb ik wel wat eten en drinken voor de rit gekocht.
  • Een blik poeder voor 5 liter energydrink
  • 2 pakken Appelsientje van elk 1 liter
  • 1 flesje van 150 mL voor noodgevallen; dit flesje is goed voor een enorme energyboost.
  • Een pak Sultana's
  • 3 Energyrepen (ik ben benieuwd in hoeverre die verschillen van Sultanarepen)
  • 10 kleine krenten-rozijnenbolletjes
  • 6 bananen

Ik heb in de planning om zeker elk half uur iets te eten, bijvoorbeeld een banaan of een pakje (van 3) Sultanarepen.

Drinken moet uiteraard 'aan de lopende band' gebeuren; telkens een klein beetje. Omdat ik nog geen ervaring heb met hoe dorstlessend energydrink is, heb ik voor de zekerheid ook Appelsientje mee, waar ik goede ervaringen mee heb. Ik ga 2 drinkzakken van elk een liter vullen; de ene met Appelsientje, de ander met energydrink. Ik kan dan terplekke bekijken wat het meest bevalt.

Als voorbereiding op morgen heb ik voor gisteren en vandaag macaronie gekookt.

Vanavond bijtijds naar bed; ik zie nu 21.00h op de klok staan dat betekent dat ik toch echt binnen nu en een uur op bed wil liggen. Een goede nachtrust doet de conditie goed. Hopen dat de nachtrust ook goed wordt want de temperaturen zijn niet echt aangenaam te noemen. Morgen om 6.00h vertrekken we vanaf Krisman bij het Engelse Werk. Gelukkig niet zo heel erg ver rijden; nog geen kwartier van m'n huis.

Als 'bewaker' van m'n conditie en inspanning doe ik een hartslagmeter om. Die kan me tijdig waarschuwen als ik te hard van stapel loop. Gelukkig ga ik niet alleen en ligt het tempo lager dan ik normaal gewend ben te rijden dus zo'n vaart zal het niet lopen, maar toch. De ellende is alleen wel dat ik de bovengrens van de hartslagmeter wat aan de hoge kant heb staan voor de rit van morgen. Toch laat ik hem wel staan. Hij zal me alleen waarschuwen als ik bijvoorbeeld te hard tegen een bult op wil rijden of mocht ik achterop raken wegens bijvoorbeeld een sanitaire stop, dat ik dan niet te hard wil rijden om zo snel mogelijk weer aan te sluiten.

De fietsbanden heb ik opgepompt tot 5,5 à 6 bar. Er zat minder dan 4 bar in, dus hoog tijd om er weer wat bij te doen. De accu's hangen aan de lading. Handig dat we 2 Versatiles hebben; we hebben dus ook 2 laders. Ik kan dus mooi met 2 bomvolle accu's van huis vertrekken.
Ook ben ik bezig de accu's van m'n fototoestel op te laden. Er is me gevraagd of ik foto's wil schieten van de tocht. Ik ga m'n best doen. Met 2 GB aan opslagruimte en 4 volle accu's moet dat lukken.

Geen opmerkingen: