zaterdag 27 januari 2007

Flatland

Kinderprogramma's kijken doe ik nog altijd graag. Zit ik net Zapp Sport te kijken, komt er ineens een zéér bekende term voorbij.

In beeld verschijnen BMX-jes met van die verlengde assen waarop de berijders zéér behendig allerlei trucs uithalen gewoon op een vlak stuk. BMX kennen we natuurlijk ook van het 'crossfietsen' waarbij ze over heuveltjes springen e.d. maar dat was hier niet aan de orde. De term Flatland schoot voorbij. En ineens rolt er een kwartje naar beneden in m'n hoofd.

Onder mijn fiets heb ik de KHE Premium Flatlands liggen maar bij de betekenis stelde ik me voor dat het gewoon 'wegbandjes' zijn om mee te rijden. Maar blijkbaar zijn het dus speciale 'stuntbandjes'. Leuk dat die bandjes dus ook best aangenaam onder een Velomobiel geplaatst kunnen worden. Antileklinten kunnen geen kwaad maar verder....

De enorme zijdelingse grip kan ik nu ook wat beter begrijpen; het zou me niets verbazen als de bandjes expliciet op grip gemaakt zijn.

2 opmerkingen:

cyclevision zei

Wilfred,
als je met de versatile de halfpipe in gaat, zorg je dan dat iemand videoot? Als het op youtube staat maak ik een berichtje op ligfiets.net..
Als je trouwens van stuntfietsen houdt, in het laatste berichtje over de aankondiging van de datum van Cycle Vision http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=2059&volledig=1
staan nog wat filmpjes verscholen in het uitgebreide bericht.

Anoniem zei

Hoi Wilfred.
Is je kap alweer klaar?
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.