donderdag 11 januari 2007

Veilig thuis

De terugweg van werk naar huis begon om 14.40h. Ik heb snel nog even de gemiddelde snelheid en tijd bekeken. De tijd die ik over de heenweg gedaan heb, is 35 minuten. Dat is een stuk langer dan ik normaal doe. Recordtijd is 22 minuten maar meestal ligt het ergens tussen de 25 en 27 minuten. De gemiddelde snelheid die m'n teller aangaf was 20,5 km/h.

Toen ik net bij het werk weg was, ging m'n dakje er bijna weer vandoor; het klittenband hoorde ik trekken maar het dakje bleef zitten.
Na een halve kilometer kon ik de staart in de wind gooien en lekker met wind mee gaan rijden. Dit ging minder hard dan ik had verwacht. Meer dan 45 km/h kreeg ik niet op de teller.
De terugweg is verder spoedig verlopen. Ook met forse rukken zijwind houdt de fiets zich heerlijk stabiel. De enige zijdelingse beweging die ik meen te voelen lijkt door de beweging in de banden te komen.

Vanaf de Spoolder sluis heb ik het asfalt genomen. Ook daar wist ik 45 km/h op de teller te toveren. Toch was dit voor 1 auto blijkbaar niet hard genoeg. De auto die direct achter mij reed vond het best en hield netjes afstand maar de auto achter hem kwam met veel getoeter mij voorbij zetten. Ik heb vriendelijk terug getoeterd en ook nog even geseind als bedank je voor z'n attentheid.

De nieuwe Westenholterbrug is ook leuk om te horen met deze harde wind. Ja, horen ja. De rechtopstaande stroken metaal van de railing laten mooie fluittonen horen.

Thuis aangekomen heb ik de totale rit (heen en terug) gereden in een tijd van 59 minuten. Het gemiddelde is omhoog gekropen van 20,5 km/h naar 23,65 km/h. De terugweg heb ik dus met zo'n 28 km/h gemiddeld gereden.

Met huidige omstandigheden lijkt de Versatile nog steeds veilig. Alleen dat dakje moet wat vaster zitten. Ik denk er nog over na hoe ik dat ga aanpakken.

Geen opmerkingen: