vrijdag 12 januari 2007

Anders gooi je je troep toch gewoon op straat?

Nee, geen aso die ik z'n auto-asbakje zag leeggooien.

Op de terugweg van werk naar huis ging het trappen ineens lastig. Er leek bagage op m'n rechter voet te liggen. Niet veel later een hels gebonk onder de fiets. Ik kijk in m'n achteruitkijkspiegel en zie een boel bekende dingen op straat liggen. Dus ik ga vol in de ankers.

Blijkbaar was mijn 'petflesconversiegereedschapsbakje' losgeraakt. Het klittenband wat tegen de binnenzijde van m'n fiets gekleefd zit, was gedeeltelijk losgeraakt waardoor m'n gereedschapsbakje de gelegenheid zag om helemaal los te raken, zeker na een flinke (onbedoelde) trap van m'n rechter voet.

Ik kon dus uitstappen en de boel bij elkaar rapen. Gelukkig was niets beschadigd.
De gedeeltelijk losgeraakte strook klittenband zal uit zichzelf niet goed meer kleven. Aan de hoeveelheid vuil/zand op het lijmvlak te voelen, heeft het enige tijd geduurd voordat m'n gereedschapsbakje besloot los te raken. Ik ga de strook klittenband nu dus met bisonkit vastlijmen.

Verder leek er vandaag meer wind te staan dan gisteren. Tussen de oude IJsselbrug en Katerveer merkte ik nu toch meer en hardere windschokken dan gisteren. Echter nog altijd geen probleem voor de Versatile; die trok zich er maar bar weinig van aan. Wel was de zijdelingse beweging nu iets meer dan gisteren maar nog altijd binnen veilige grenzen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach Allewedertje heeft je al nagedaan,
http://webblogfaw.blogspot.com/2007/01/doosje-kwijt-lekke-band.html
heeft de uitvinder B.B. iets dergelijks ook al gehad?

Anoniem zei

Grappig, ik ben hem ook al eens verloren toen ik door een kuil reed. Maar bij mij was niet de lijm maar het klittenband los gegaan. Het lijkt toch niet de ideale oplossing. Een petflesbidonhouder is handiger, maar je kan er zou slecht bij om die te bevestigen.

WFvN zei

Wat betreft loslatend klittenband was het bij mij destijds zo dat de klittenband neit goed was toen het dakje voor de eerste keer los liet; de lijmlaag liet van het klittenband los. Gewoon een slechte serie klittenband.

Nu was het wat anders. De binnenkant van de Versatile kan het klittenbandlijmlaagje blijkbaar niet goed op hechten. De lijmlaag had losgelaten van de binnenkant van de Versatile. Maar een beetje bisonkit doet wonderen, dat hecht een stuk beter.

Bij de Versatile is zo'n petflesgereedschapbakje wel echt handig; de Versatile heeft zo'n enorm groot openslaande klep. Ik kan er goed bij komen, sterker nog, ik kan zelfs zien wat erin zit.
Het monteren van het klittenband aan de wielkasten en tegen de buitenwand aan is dan ook geen probleem bij mijn fiets.