dinsdag 23 januari 2007

Warm en koud, snel en langzaam

Gisteren zijn we met 8 collega's naar de NOT in de Jaarbeurs in Utrecht geweest. We zijn rond het middaguur vertrokken en zouden pas om een uur of zeven 's avonds weer terug zijn bij het werk.

Omdat ik mijn fiets toch wel graag heel houd, heb ik m'n fiets in school gezet. Zolang er nog mensen zijn op school, kan m'n fiets best buiten staan maar als er geen volk meer rondloopt, vind ik het minder prettig.

Ik heb mijn fiets in het trappenhuis onder de trappen gezet, op een plek waar niemand er last van heeft.

We waren pas om kwart voor negen op school terug, mijn fiets heeft dus een flink aantal uren lekker op kunnen warmen. Dat laatste was te merken want m'n fiets reed de eerste kilometer erg soepel. M'n snelheid lag dan ook nagenoeg op 'zomersnelheid'. Na een kilometer zakte m'n snelheid in tot 'wintersnelheid'.

Ik had het vermoeden dat m'n eigen lichamelijke gesteldheid in de winter het grootste aandeel had in de lagere snelheid maar inmiddels heb ik dus meer het idee dat het de fiets is.

Geen opmerkingen: