zaterdag 20 januari 2007

1e poging van de reparatie

De ABS-papjes zijn mooi gelukt dus ben ik aan de slag gegaan.

De kap van de Versatile heb ik verwijderd (erg handig, 2 schroefjes en 1 tiewrap loshalen, dan de stekkertjes van de fietscomputer lostrekken en de kap schuift er zo vanaf). De kap heb ik mee naar binnen genomen en op de keukentafel gelegd. Zo kan ik er mooi bij.

Allereerst heb ik de omhoog gekrulde ABS wat vlak gebogen. Vervolgens heb ik bij de grote beschadiging eerst wat karton en aluminiumfolie tegen de onderkant van de kap geklemd. Vervolgens heb ik wat verse 'acetonprut' met een satéprikker tegen de randen van de breuk gesmeerd. Daarna een dikkere klodder in het gat gedrukt.
Al snel droogt de buitenkant een beetje op. Het prutje kan je daardoor mooi in form kneden.

Bij de kleinere beschadiging heb ik hetzelfde gedaan op één ding na, daar heb ik geen ondersteunend karton en aluminiumfolie toegepast maar gewoon de boel in het gat gesmeerd en daarna gekneed.

Ik heb er goede hoop op dat het gaat lukken.

Nog even wat foto's:

Geen opmerkingen: