woensdag 6 september 2006

Warmtewerend folie

Vandaag was weer de introductiedag voor de nieuwe brugklassers. Dat betekent dat we met dik 100 brugklassers naar een recreatieplas gaan waar de leerlingen aan allerlei activiteiten gaan meedoen.
Zoals elk jaar gaan we daar op de fiets naartoe. 9 kilometer enkele reis dus aardig goed te doen. Goed, het is de heenweg wel grotendeels klimmen maar verder goed te doen. Samen met een collega heb ik een stuk of 15 leerlingen begeleid naar de plas toe. Ik reed voorop met de Versatile. Om mezelf wat duidelijker verstaanbaar te kunnen maken, heb ik het dakje van de fiets afgehaald. Het dakje heb ik vervolgens opgerold en in de fiets opgeborgen (dat heb ik overigens al tijden niet meer gedaan; het dakje bevalt me uitstekend).
Toen ik later het dakje weer wilde monteren en hem dus weer uitrolde, bleek dat het warmte- en lichtwerende folie was gaan rimpelen. Ik was er al bang voor maar heb de gok toch gewaagd. Helaas waren die rimpels irritant dus heb ik de folie verwijderd.
Ik moet toch zeggen dat een licht verduisterd ruitje wel prettiger is dan een gewoon kleurloos ruitje.

Geen opmerkingen: