vrijdag 22 september 2006

Spoolderbergweg en aandacht

Vanmiddag ben ik vanuit mijn werk naar de stad gereden om nieuwe remkabels te halen. Onderweg kom ik dan langs hetzelfde punt als waar ik eerder over schreef. Vandaag ben ik met het fietspad mee naar rechts gegaan. Die eerste bocht is wat aan de strakke kant. Deze wordt echter opgevolgd door een bocht naar links die nog wat strakker is. Ik ben razend benieuwd hoeveel fietsers hier op hun plaat gaan bij regen/gladheid. Ik vind de hele constructie van de nieuwe situatie behoorlijk ongelukkig.

Maar deze keer ben ik dus doorgereden. De rest van de nieuwe situatie (een 'fietsstraat') vind ik zeer netjes. Daar is op goede manier aan de fietser gedacht. De fietser staat centraal, de fietser is in een voorrangsituatie bij 2 T-splitsingen. Wat de rest van het project betreft: complimentjes gemeente, het ziet er goed uit!

Bij de fietsenmaker heb ik m'n fiets gestald en heb m'n boodschappen gehaald. Toen ik buiten kwam heb ik de fiets gekeerd want ik kon niet doorrijden wegens markt (lang leve de tilbeugel van de Versatile, geweldig nuttig ding). Terwijl ik instap hoor ik een vrouwenstem roepen 'Hallo, gaat u weg?' Een tel later zit ik met m'n achterwerk op de spanzitting en zie ik een vrouw langs de opgengeslagen kap aan komen lopen. 'Mag ik even kijken?' Ik zeg ja. De vrouw van een jaar of 50 is duidelijk geinteresseerd en kijkt als een nieuwsgierig kind in m'n fiets. 'Hoe hard rijdt dat nou? Ik zie ze nogal eens als kanonskogels voorbij rijden!' vraagt ze opgetogen. Ik geef haar antwoord.
Na nog een blik in mijn fiets bedankt ze me en wenst ze me veel plezier. Ik neem ook afscheid en ga naar huis.

Geen opmerkingen: