zaterdag 24 september 2005

Wat ze doen

Vanmiddag ben ik even naar de stad gereden om 2 broeken te halen bij een marktman waar ik wel vaker kleding haal. Ik parkeer m'n fiets voor z'n kraam. Hij komt direct kijken naar m'n 'nieuwe' Versatile. De Alleweder die ik had, kende hij wel; die had hij ook al eens bewonderd. Nu was de Versatile aan de beurt. Grote bewondering van zijn kant. De vraag hoeveel het kost kon ook niet uitblijven. Hij schrok ervan (zoals wel meer mensen doen) toen hij een benadering van de prijs hoorde.

Er waren ook wat andere mensen komen kijken naar de fiets. Mannen die direct gebruik maakten van de gelegenheid van m'n openstaande kap. Toen de marktman uitgekeken was heb ik m'n fiets dichtgeklapt om m'n broeken bij de kraam te halen. In tussentijd gingen 2 mannen uitgebreid door met bekijken van de fiets. Op een gegeven moment lagen ze praktisch op de buik voor de fiets om hem vanonderen te kunnen bekijken.
Één van de 2 mannen vroeg waar 'deze' van gemaakt was. Hij zag 'www.ligfiets.net' op de rolbeugel staan en vroeg of hij daar vandaan kwam. Ik heb hem verteld dat de Versatile bij Flevobike vandaan komt. De man merkte op dat hij ook een andere, aluminium fiets op z'n woon-werk-route bij Hilversum zag rijden; ook van Flevobike dacht hij. Nu zijn er 3 'merken' Alleweder waarvan één duidelijk herkenbaar is: de Flevobike Alleweder met de deuk in de neus net als de Versaile. Maar de man wist dat zo niet te zeggen of de velomobiel die hij wel vaker zag, ook een deuk in de neus had. Maakt ook niet zo gek veel uit natuurlijk.

Maar goed, weer aandacht genoeg. Helaas heb ik nog steeds geen sponsor die de zijkant van mijn fiets wil beplakken tegen passende vergoeding. Best jammer want aan aandacht geen gebrek.

Geen opmerkingen: