dinsdag 20 september 2005

Vruchteloze RIS-aanvalspogingen

Vandaag heb ik diverse aanvallen gehad van RIS. Een racefietser op de heenweg naar m'n werk reed op flinke afstand voor me. Ik heb getracht hem in te halen. Ik kwam dichterbij maar helaas... hij nam een andere route dan ik.
Op de terugweg een flink uitgedoste mountainbiker. Deze reed eveneens een flink eind voor me. Ook bij deze fietser zette ik de achtervolging in . Dat viel tegen. Wegens werk aan de weg moet ik een andere route nemen dan normaal. Op deze omweg moet ik 500 meter omrijden over klinkers welke bij snelheden boven de 25 km/h de fiets flink laten resoneren. Met moeite kan ik 30 of meer rijden. Maar 30 was genoeg om in te lopen. Intussen zag ik een snorfietser achter me komen rijden. Deze bleef gedurende de klinkerweg achter me rijden. Ik hoopte dat hij dat deed omdat inhalen niet goed mogelijk was en dat hij daarna het gas verder open zou trekken. Maar helaas. Bij verlaten van de omleiding kom ik op asfalt terecht. De snorfietser zie ik in m'n achteruitkijkspiegel verdwijnen en de mountainbiker rap naderen. Eenmaal de mountainbiker voorbijgereden zet hij helaas de achtervolging niet in. Kortom: vruchteloos.

Het enige wat wel flink voldoening heeft gegeven is het stuk wat ik op de rijbaan heb gereden. Een flink stuk 40+ km/h waarbij een groot gedeelte 45 km/h. Dit is niet iets wat ik kilometers volhoud maar enkele minuten gaat goed op sommige momenten.

Geen opmerkingen: