donderdag 22 september 2005

Noodstop

Vanmiddag op weg naar huis reed ik over het fietspad. Ik nader en fietsenwinkel waar ik elke dag voorbij kom. Aan weerszijden van het fietspad staan auto's geparkeerd (waarom rijden er toch zoveel fietsers in auto's rond?). Een man met aangelijnde hond komt lopend vanaf de andere kant en loopt het fietspad op zonder te kijken. Geen probleem, ik ben nog op redelijke afstand en geef dus een geluidssignaal ten teken dat hij toch maar beter even op kan letten.
Er is ruimte genoeg om langs elkaar te gaan maar meneer houdt z'n hond niet goed in de gaten. Op het moment dat ik ze bijna wil passeren (ik had m'n snelheid wat geminderd naar 25 km/h) stuift ineens die hond voor m'n fiets. Dus ging ik vol in de ankers. Het scheelde niet veel of ik was over dat klerebeest heengewalst. De man trekt de hond naar zich toe, ik rijd ze voorbij waarna die hond nog een keer op me af wilde stuiven. Klerebeest.... of beter kl**tz*k, laat hem z'n hond beter in bedwang houden.

1 Voordeel van dit verhaal, ik heb zekerheid over de remmen: die werken uitstekend, dat staat vast.

Geen opmerkingen: