woensdag 28 september 2005

Blij met 2e accu

Normaal heb ik flink de vaart erin maar vanmorgen was het dikke ellende; geen conditie. Vanmorgen ben ik ook moeilijk wakker geworden. Tja, dat krijg je als je de avond ervoor nog even naar de uitzending van de Solar Challenge kijkt vlak voor twaalf uur en de volgende dag om half zeven eruit moet. Gelukkig wel goed nieuws toen ik vanmorgen op nu.nl keek: Nederland (het Nuon-team) heeft weer met vlag en wimpel gewonnen.

Maar goed, vanmiddag op weg naar huis vertikte de rechter accu het. De reden kon ik zo snel niet achterhalen. Maar gelukkig kan ik rijdend wisselen tussen de 2 accu's door gewoon een schakelaar om te zetten onder de linker stuurhendel.

Thuis aangekomen heb ik de boel geïnspecteerd. Eerst de niet werkende accu losgehaald. Op de aansluiting heb ik toen de goede gehangen. Dat werkte dus moest het euvel bij de accu liggen. Voor de zekerheid de niet werkende accu aan de andere aansluiting gehangen. Dat werkte ook niet. Duidelijk dus: de accu. Al vrij snel was me duidelijk wat er mis was. Er zijn 2 draden aan het accupack vastgesoldeerd maar 1 van de 2 draden zat niet meer vast want ineens had ik een uiteinde van de rode draad in handen welke aan de accu vastgesoldeerd hoort te zitten. Iets nauwkeuriger bestuderen van de plek waar de soldeerverbinding zat leverde me de wetenschap op dat de draad nooit goed aan de accu gesoldeerd gezeten heeft. Ik heb de boel opnieuw vertind (zowel het lipje aan de accu als het blote draadeind) en opnieuw met elkaar verbonden.

Geen opmerkingen: