zaterdag 10 september 2005

Schrikken

Vanmiddag ben ik naar 'Beterbed' geweest om te kijken naar een nieuw bedkussen. Ik parkeer m'n fiets bij de ingang en ga naar binnen. Eerst een flinke trap omhoog en ik ben op de verdieping waar ik wezen moet. Ik sta te wachten bij de balie waar wat andere klanten geholpen worden.

Ineens hoor ik het alarm loeien. Het geluid komt via het 'trappenhuis' omhoog. Niet zo gek veel later gaat er ook een ander 'alarm'. Het betreft flink brullen van een jonger persoontje. Een tijdje later komt een vader, moeder en zoontje van een jaar of 8 komen naar boven. Het jonge kereltje heeft rode ogen. De ouders en het kereltje praten met elkaar, ik kan niet geheel verstaan wat er gezegd wordt. Wel is me duidelijk dat dat tweede 'alarm' afkomstig was uit de keel van het kereltje. Die was zich wezenloos geschrokken. Wat ik wel opvang is commentaar van vader richting z'n zoontje; vader geeft met een grote grijns op z'n gezicht aan het kereltje te kennen dat hij het wel grappig vond. Ik meen uit te begrijpen dat het mannetje iets gedaan heeft waar pa niet zo blij mee was en dat het kereltje nu de concequenties heeft gemerkt. Heftig schrikken.
Het kereltje maakt nog een andere opmerking waarna moeder zegt 'Ach, wij hebben ook een alarm op de auto!'.

Maar het mannetje zal z'n nieuwsgierigheid de volgende keer wat beter bedwingen gok ik zo (als dat de oorzaak was)

Geen opmerkingen: