maandag 5 september 2005

Hee, daar fiets ik.... of toch niet?

Gisteravond werd ik gebeld door Erik Wannee. Hij vroeg me of de Amerikaan David/Dave? Shank bij mij was. Erik vertelde me dat hij de Amerikaan verteld had dat wij (Marrianne en ik) beiden een Versatile hebben. Maar ik kon Erik vertellen dat Dave niet bij mij was. 'Dan is hij waarschijnlijk bij Paulus'.

Even later krijg ik een mailtje van Paulus met de mededeling dat Dave bij hem was en daar zou overnachten. De volgende dag (vandaag) zou hij vermoedelijk Zwolle gaan verkennen. Ik kreeg het mobiele nummer van Dave.

Vandaag moest ik werken. Ik ben zo vlot mogelijk na het werk naar Zwolle gereden in de hoop Dave daar te kunnen ontmoeten. Ik bel naar het nummer maar krijg een voicemail van een Nederlandse dame. 'Dat kan niet kloppen' was m'n gedachte, 'Vermoedelijk een verkeerd nummer'. Ik heb Paulus daarover gemailed. Ik kreeg een reactie terug; het was het mobieltje van Saskia welke Dave bij zich had maar helaas niet opnam.
Dave is vandaag naar Dronten gegaan. Ik heb hem helaas niet ontmoet.

Vanavond is er een berichtje op m'n weblog achtergelaten met de link naar een foto (geschoten door Robert Blaquiere, eigenaar van Versatile013)


Het gevolg was dat er vanalles gebeurde in m'n hoofd:

Euhm.... ik bekijk de foto, ik zie een Versatile met Cyclone. Ik kijk beter en zie een rode Versatile. Hm... Tom Hospes misschien? Ik kijk beter... Nee, niet Tom Hospes want die heeft een rode, deze heeft behalve rood ook blauw onder het achterlicht. 'Verduld, dat is mijn Versatile!'

Ik kijk nog een keer beter en denk na: 'Ik herken die plek niet; waar kan dat geweest zijn? Ik weet het niet'.

Ik kijk verder: 'Hm... geen Versatile-logo op de voorste wielhoezen terwijl ik die nagenoeg direct op de Versatile gemonteerd heb toen ik thuis kwam van het eerste ritje vanaf Tempelman. Bovendien zie ik geen zwart maar groenachtig petje'. Ik snap het. Dat is de fiets van die Amerikaan. Ik wist dat een Amerikaan 'mijn' kleur erg mooi vond na het zien van de staal bij Tempelman. Gerrit had al gezegd dat er een Amerikaan dezelfde kleur had gekozen als ik. Dit moet die Amerikaan dus zijn.

Meer foto's zijn te vinden op:
http://www.huneliggers.nl/gallery/amerikaan/index.html

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja jammer dat je hem gemist hebt, laat je die koppelingen en andere verbeteringen nog zien op het Herfsttreffen?

allewedertje zei

Wie is de eigenaar van die oranje Alleweder op sommige fotoos ? Mij lijkt het dat hij wat te groot (lang) is voor zijn Alleweder, of lijkt dat alleen maar zo ? Hij zit er in elk geval stukken rechter in dan ik in de mijne !

Anoniem zei

Allewdertje asks: Wie is de eigenaar van die oranje Alleweder op sommige fotoos?

http://alleweder.arjenenbob.nl/

Anoniem zei

Ik kan een paar foto's maken van mijn koppeling tussen mijn Versatile 13 en mijn radical kar. Ik heb tot aan de wijk de radical kar van Dave (David) achter mijn Versatile getrokken. Dat ging boven verwachting goed. Was vanuit Assen eerst naar Vries gereden en daarna met de Huneliggers richting Zwolle gegaan, maar wel via mooie Drentsche landschappen, speciaal voor de Amerikaanse Versatile berijder.

WFvN zei

Ik heb in juli 2005 een bericht geplaatst met een foto van de Cyclonetrekhaak aan m'n Versatile.

Zie deze foto