woensdag 31 oktober 2007

Het wordt de fietsers nog moeilijker gemaakt

Bij de (al vele malen besproken) kruising Zuiderzeestraatweg/Oostersedijk was het fietspad al afgezet met een bord welke dwars op het fietspad staat. Een flink aantal fietsers is vervolgens links langs het bord gereden door de berm. Blijkbaar is de berm een beter alternatief dan de idiote slinger, gevolgd door 2 haakse knikken, die er voor fietsers aangelegd is.

Helaas stond er vanmorgen ook in de berm een bord om de fietsers ook daar te hinderen (niet geheel vreemd uiteraard als je het vergelijkt met het eerste bord wat op het fietspad zelf staat).
Maar ik zag vanmorgen waarachtig een keer een zandwagen NAAR de Oostersedijk afslaan.

Dan doen we het maar op een andere manier. Gewoon de rijbaan op. Het is terplekke 50 km/h. Vermoedelijk zullen ze daar ook niet blij mee zijn. Zowel vrachtwagens die vanuit Zwolle doorrijden naar de Middeldijk als de vrachtwagens die van of naar de Oostersedijk gaan zullen dan met mij te maken krijgen.

Ik blijf hopen op antwoorden/reacties op m'n vragen/suggesties. Ook hoop ik dat men dan eens met 100% zinnige argumenten aankomt of gewoon met de waarheid. Volgens mij heeft dit zeer weinig te maken met de veiligheid van de fietser maar alles met geld.
Vrachtwagens die moeten wachten op fietsers kost tijd en tijd kost geld. Volgens mij is dat de voornaamste reden achter het hele idiote gebeuren met het fietspad.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Jij mag toch met je racebakkie op de rijbaan overigens? :-) Fietsers volgens mij dan weer niet, scheelt jou een boete ^_^

En hoe zit het met de fietsersbond? Wanneer laat die is van zich horen?

WFvN zei

Ja, ik mag over de rijbaan. Dat doe ik dan terplekke ook. De rest van de Zuiderzeestraatweg waar nog wel 80 km/h gereden mag worden ga ik toch maar liever niet de rijbaan op.

Wat betreft de Fietsersbond: daar heb ik helaas de laatste tijd nog weinig van gehoord. Ik hoop dat daar binnenkort toch verandering in komt.