maandag 29 oktober 2007

Clignoteurperikelen

Toen ik vandaag bijna op het werk was, hoorde ik mijn clignoteur vreemd doen. Hoewel ik geen knop vna de richtingaanwijzers ingedrukt hield, maakte m'n clignoteur wel een klikkend/schakelend geluid. Dit gebeurde trager dan normaal maar hij deed het wel. De lampen van de richtingaanwijzers bleven wel uit. Ook werkten de richtingaanwijzers wel naar behoren, ze reageerden nog netjes op de knoppen.

Ik heb toen het 'knoppendoosje', waarin de clignoteur zit weggewerkt, opgengerdaaid in de hoop het euvel te vinden. Helaas kon ik niets vinden. Ik drukte het doosje weer tegen de wand van de fiets en het probleem ontstond weer. Ik heb de handelingen een paar keer herhaald, bekeken of er ergens zichtbare sluiting was maar niets gevonden. Uiteindelijk heb ik de boel weer dicht geschroefd zonder dat de clignoteur aan het tikken ging. Erg vreemd en vervelend dat ik het euvel niet gevonden heb. Ik ben bang dat het probleem zich nog wel een keer voor zal doen. Dan maar weer verder zoeken.

Ik heb daarna vandaag nog 28 kilometer gefietst maar verder niets meer gehoord.

Geen opmerkingen: