dinsdag 9 oktober 2007

Reactie van Prorail naar aanleiding van de aanpassing van het fietspad

Vandaag heb ik een reactie ontvangen van Prorail naar aanleiding van een mailtje welke ik ze gestuurd heb. De reactie van Prorail is wat later verstuurd naar mij dan gepland wegens ziekte van de contactpersoon. Kan gebeuren natuurlijk.

Maar goed, Prorail vertelt mij maar weinig anders dan de gemeente Hattem zegt. De voorgestelde wijziging in het fietspad is door Dura Vermeer voorgelegd aan de gemeente Hattem. Die laatste heeft het plan goedgekeurd.

Maar zoals ik al aangaf: weinig anders maar dus toch wel iets. Een zeer opmerkelijk puntje overigens.

Gemeente Hattem schreef ondermeer:
Indien voor de fietser hier een haakse oversteek en voorrangsituatie was gecreeerd, dan ontstaan voor het verkeer komend van de Oostersedijk naar de Zuiderzeestraat direct achter elkaar 2 kruisingen, waar voorrang aan moet worden verleend. Een auto zal ter plaatse in belangrijke mate zijn aandacht schenken aan het verkeer op de Zuiderzeestraatweg schenken om in te voegen resp over te steken naar de Hilsdijk en mogelijk minder alert zijn op de in nabijheid overstekende fietser.


Maar Prorail schrijft:
weg is bewust uit de voorrang gehaald, zodat fietsers extra allert zijn op vrachtverkeer.


Zeer opmerkelijk. Wáárom zouden de fietsers extra alert moeten zijn op het vrachtverkeer? Is het omgekeerde niet het geval? De argumentatie van de gemeente Hattem vind ik al een vrij vreemde manier van redeneren maar nu zegt Prorail dus zelfs dat de FIETSERS beter uit moeten kijken terwijl ze gewoon voorrang hebben?

Wonderbaarlijk......

1 opmerking:

Anoniem zei

Was dit het enige wat ProRail te vertellen had? Zou je anders mailtje even kunnen doorsturen naar het bekende adres van me ;)?

Erg vreemde reactie, eigenlijk hebben we nog steeds niet echt antwoord op onze vraag?