zaterdag 20 oktober 2007

Beetje offtopic maar wel leuk: Radical Design Cyclone

Ik ben zo'n beetje 6x per week in de winkel te zien met m'n Radical Design Cyclone met de wandeldissel. Soms ben ik met de fiets en heb ik de kar achter m'n fiets hangen met een 'fietsdissel'.
In ieder geval is m'n aanwezigheid met het karretje lang niet altijd onopgemerkt.

Als ik de kar als wandelkar gebruik zie je mensen in de winkel soms verbazend kijken hoeveel erin gaat. Als ik dan een volbeladen kar met één vinger kan trekken en bedienen valt hun onderkaak soms bijna op de grond van verbazing, zeker als ze zelf hard tegen winkelwagentje moeten duwen om hem vooruit te krijgen of als ze de striemende hengsels van hun boodschappentas in de vingers voelen.

Ook is het leuk als ons 3 jaar oude dochtertje eens een keer wat moe is en plaats neemt op de voorkant van de kar (met de wandeldissel gemonteerd). Ze kan daar prins(es)heerlijk zitten. Kortom: een multifunctioneel karretje (ohja, zeker als je ook het 'sleepdienst'gebeuren meeneemt in dit verhaal).

Maar goed, ik dwaal af.
Vandaag waren we op de kermis in 'ons' winkelcentrum. De kleine mocht een rondje maken in een draaimolenachtig geval. Terwijl ik stond te wachten schoot een meneer mij aan: "Sorry, mag ik u wat vragen?" Ik geef aan dat dat absoluut mag. De man zegt me vrij vaak te zien met het karretje. Hij geeft aan er zelf ook een te hebben en dat het ding zo heerlijk soepel 'loopt'. Punt is alleen dat hij er niet mee loopt maar ermee fietst. Hij gebruikt de kar vrij weinig. Hij is benieuwd of ik de wandeldissel zelf gemaakt heb of dat hij te koop is. Ik vertel hem dat de dissel gewoon te koop is. Antwoord op de vraag hoe duur die is, heb ik niet voor hem maar weinig geld is het niet. Maar goed, iets waar je veel plezier van hebt mag best wat kosten. Gezien ik nu al 3 jaar bijna 6 dagen per week gebruik maak van de kar mag het best wat kosten (niet dat het onwijs belachelijk duur is maar gratis is de dissel ook niet).
Terwijl ik dit bericht in zit te typen zoek ik even op de website maar zie tot m'n stomme verbazing de wandeldissel niet meer staan. De 20" en 26" dissel staan er wel voor 40 en 43 euro. Ik ben benieuwd of de dissel nog wel te krijgen is. Ik zou het enorm jammer vinden als dat niet het geval zou zijn. Die dissel vind ik echt een onmisbaar onderdeel van de kar. Maar zoals ik al zei: zeker niet gratis zo'n dissel als de andere dissels zo'n 40 euro zijn.

Ik verwijs de man naar rijwielhandel Scholten want zij leveren ook spul van Radical Design. Ik hoop voor de man dat de dissel nog wel te krijgen is. Wellicht zou hij z'n kar dan ook veel meer gebruiken, net als ik.
De kar is niet goedkoop maar ab-so-luut z'n geld waard. Kar kapot? Dan direct een nieuwe!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Wilfred,

Bij de nieuwe karren kunnen de wielen naar achteren geplaatst worden. Op die manier heb je geen wandeldissel meer nodig.

Vriendelijke groet,

Tom Hospes

WFvN zei

Daar was ik al bang voor ja.

Mooie feature, die verplaatsbare wielen maar toch zou ik de wandeldissel echt niet willen missen.
Met de wandeldissel kan je de kar aan de hand meenemen terwijl je de kar mooi in evenwicht vol laadt. Je kan dan met minder kracht meer verzeulen.
Maar ook ons dochtertje heeft met grote regelmaat op de voorkant van de kar gezeten; dat kan wel als de kar horizontaal blijft maar niet als hij zo achterover hangt met de wielen achteraan.
Verder zakt de bagage naar de onderkant/achterkant van de tas zodra je hem met de wielen achterin als wandelkar gaat gebruiken. Ook niet ideaal als je boodschappen haalt.

Nee, geef mij maar de wandeldissel.

Wijnandt zei

Mee eens, Wilfred! 'k Overwoog al de aanschaf van een Cyclone mèt wandeldissel, dit als alternatief voor die idiote rolkoffers. Maar dit is dus niet meer mogelijk
!!! :-( !!!

WFvN zei

Ik zit gebeiteld, ik heb zo'n dissel. Toch zou ik nog niet helemaal de hoop opgeven. Radical Design is nog altijd een niet zo groot bedrijf waar wensen neergelegd kunnen worden volgens mij.
Hoewel ze het niet meer in het assortiment hebben staan, zou het me niets verbazen als ze zo'n dissel nog best willen leveren (en anders is zo'n dissel niet zo heel moeilijk te maken volgens mij).
Ik heb ze een mailtje gestuurd met m'n verhaal inclusief de mededeling dat ik de wandeldissel absoluut een zinnig onderdeel vind, zinniger dan de nieuwe methode in 3 opzichten.
Een reactie heb ik nog niet gehad maar we zijn ook nog maar 2 dagen verder.