zaterdag 13 oktober 2007

Remlicht in de maak

Al sinds de aanschaf van m'n Versatile heb ik het ingedachten om een remlicht te maken op m'n Versatile. Nu gaat het dan toch maar eens gebeuren.

Vorige week ben ik bij een motorzaak geweest om te kijken naar schakelaars die ze op motoren gebruiken. Één variant lijkt me behoorlijk geschikt voor montage onder de Versatile. Helaas de motorzaak die afgelopen week niet op voorraad. Deze week zouden ze die wel weer hebben maar donderdag kwam ik voor een dichte deur en gisteren ook al. Ik heb daarom gisteren 2 microswitches gehaald bij de elektronicaboer.

Vandaag ben ik weer bij de motorzaak geweest, vandaag was hij wel open. Wegens een medische aandoening heeft hij noodgedwongen z'n zaak dicht gehad. Vervelend natuurlijk. Maar goed, helaas heeft hij ook niet alle bestellingen binnen gehad en daarmee ook niet de remschakelaars.

De klanten bij de motorzaak vonden m'n Versatile maar wat interessant. Het leuke is dat motorrijders redelijk wat dezelfde problemen ondervinden als fietsers en helemaal ligfietsers: niet of slecht gezien worden, auto's die dicht achter je rijden en niet bedacht zijn op hard remmen.

Ik sprak er ook een man die behoorlijk bekend is met Flevobike, de Alleweder, de Flevo Bike en Johan Vrielink. Hij heeft jaren geleden ook nog met Johan samengewerkt voor zover ik begrepen heb.

Helaas ben ik dus zonder schakelaar vertrokken.
Wel ben ik bij de elektronicaboer langs gegaan om nog meer onderdelen te halen voor de elektronica van m'n nieuwe achterlicht. Ik wil mijn nieuwe achterlicht voorzien van 4 functies: achterlicht, gedimd achterlicht, mistlicht en remlicht. Daarvoor heb ik nog een extra schakelaar nodig, die heb ik daar uiteraard ook gehaald.

Het knipperledje van het alarm ga ik verplaatsen. Die zit nu in een klein doosje welke onder een stang voor de besturing zit. Niet echt een ideale plek. voor het doosje. Dat doosje haal ik weg. De inhoud komt bij het doosje voor de regelelektronica van het achterlicht in. Het knipperledje komt nu bij de knoppen voor de verlichting.

Na het bezoekje aan de elektronicaboer ben ik bij een gereedschapzaak/metaalhandel geweest om wat aluminium profielen te halen waarmee ik de microswitch kan proberen te monteren onder m'n Versatile.

De meeste handelingen zullen maar weinig voorstellen maar het goed monteren van een schakelaar voor het remmen gaat nog puzzelen en proberen worden denk ik.

Geen opmerkingen: