vrijdag 28 september 2007

HPV-banden en grip met nat weer

Ik heb nu bijna 300 kilometer gereden met de HPV-banden.
Qua snelheid heb ik ze nog niet echt goed kunnen testen wegens (vermoedelijk) gebrekkige conditie van mij. Wel heb ik de grip in de gaten gehouden.
Inmiddels heb ik op redelijk wat nat wegdek gereden en tot m'n stomme verbazing ben ik nog niet aan het glijden of slippen gegaan. Slechts één keer heb ik een korte slip gemaakt met optrekken tegen de bult op op nat asfalt. Verder niet tijdens normaal gebruik. En dat voor een stel slicks!

Zolang de grip nog goed blijft, blijf ik er gewoon mee doorrijden. Mocht ik toch merken dat de grip minder wordt/blijkt, dan leg ik in de wintermaanden weer de KHE Premiums onder m'n fiets want van die banden weet ik inmiddels zeker dat die zéér goed zijdelingse grip hebben.

Mocht ik trouwens onverhoopt toch in de winter niet genoeg grip hebben met welke band dan ook (en ook niet met de C-Rock die ik heb liggen voor als het sneeuwt), dan kan ik nog overwegen om de nieuwe 42-406 Schwalbe Marathon Winter te kopen voor het achterwiel. Het betreft een heuse spike-band!

Geen opmerkingen: