maandag 24 september 2007

Hanzelijn: reactie van de Fietsersbond en geblokkeerd fietspad

Toch vreemd. De vreemde situatie is meer dan 2 weken geleden gecreƫerd. Direct toen die situatie klaar was stonden er borden om fietsers over de nieuwe 'slinger' te sturen. 2x hebben mensen de borden van het fietspad gehaald om de oorspronkelijke route te rijden. Sinds de aanpassing heb ik nog geen zandwagen gezien. Waarom men toen al wilde dat de fietsers het nieuwe stuk zouden gebruiken is me een raadsel.

Maar goed, de situatie heeft aardig de aandacht. Naast diverse media is het nu ook bij de Fietsersbond ter sprake gekomen.
De huidige nummer 1 op het meldpunt 'Mijn slechtste fietspad' is de Postweg in Nijmegen. Ik had al begrepen dat daar plannen zijn om het probleem op te lossen. De Fietsersbond heeft dan ook laten weten dat de 'status' van de melding veranderd zal worden naar 'Toezegging wegbeheerder'. Daarmee zal de Zuiderzeestraatweg op nummer 1 komen te staan van de 'openstaande meldingen'. In een mailtje (welke ik langs de zijlijn mag lezen) wordt besproken of de provincie Gelderland nog aangeschreven moet worden. Verder wordt geopperd: "Aanleiding voor actie?"

Op de terugweg was het trouwens flink feest op de Zuiderzeestraatweg. Waar het werkverkeer mee bezig was is me niet geheel duidelijk maar wel is duidelijk dat er flink wat groot werkverkeer de boel flink stond te blokkeren. Auto's richting Zwolle moesten over de linker weghelft omdat de rijstrook voor 'richting Zwolle' was afgezet. Het fietspad richting Zwolle was ook volledig geblokkeerd.
Ik ben de rijbaan opgegaan en op een rustiger moment dus ook maar aan het 'spookrijden' gegaan over de linker rijstrook van de Zuiderzeestraatweg om vervolgens direct na de werkzaamheden maar weer het fietspad op te zoeken.

1 opmerking:

Stefan zei

Ondertussen weet je dus al dat het om de bomenkap ging ;-)

Gr,
Stefan

P.s., hou me op de hoogte wat betrefd de actie die de Fietsersbond mogelijk wil gaan voeren.