vrijdag 14 september 2007

Steun van mensen

Steun de vele fietsers: Stem op dit gevaarlijke punt op het meldpunt van de fietsersbond!

Vanmorgen ben ik maar eens aan het tellen gegaan hoeveel mensen ik tegenkom op weg naar het werk.
Ik heb geteld tussen de kruising onder aan de Oude IJsselbrug en de rare situatie bij de Oostersedijk.
De afstand tussen die 2 kruisingen bedraagt 1,4 kilometer. Ik heb daar 3 minuten over gefietst. In die tijd heb ik 91 fietsers/brommers/scooters geteld (overwegend fietsers). Ga maar na hoeveel mensen er in totaal 's ochtends van Wezep naar Zwolle fietsen en 's middags in de andere richting uiteraard.

Maar op het werk heb ik héél veel personen die komend jaar of het jaar daarna dagelijks te maken krijgen met de rare situatie. Ook nu gaan ze met regelmaat in het weekend naar Zwolle en hebben ze dus nu al last van die rare knik.

Ik ga ze allemaal vragen om te stemmen op het meldpunt van de fietsersbond.

Op de ligfiets mailinglijst werd nog een onveilig aspect genoemd aan de situatie. Omdat het vervoer van zand betreft, is de kans vrij groot dat het een zanderige en blubberige bende gaat worden. Hiermee wordt het wegdek gladder waardoor de kans op vallen groter wordt. Als het 's winters gaat vriezen wordt het helemaal feest als de modder bevriest met alle sporen van de vrachtwagens erin; een mooi element om fietsers geweldig onderuit te laten glijden.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wilfred,
Hoe bevallen de nieuwe banden,ik heb ook een paar besteld, maar er zij twee soorten namelijk de hpv en de hpv-dd
Welke heb jij onder je fiets?

Groeten Kars v19

WFvN zei

Ha Kars,

Ik heb de SD's meegekregen.
Met de Monte Carlo's heb ik ervaring opgedaan met zowel SD als DD.
MC DD's vond ik vrij zwaar lichten en leggen. Daarbij schijnen de DD's iets trager te zijn, zo ook bij de HPV DD's.
Ik heb niet bewust gekozen voor de SD's, zoals ik al zei: ik heb die meegekregen, pas iets later kreeg ik te horen dat ze ook DD's hebben. Maar problemen heb ik er niet mee dat ik SD's gekregen heb.

Ik zal zowiezo het 'vouwband'-gebeuren van de Racers missen want een vouwband legt een stuk vlotter dan een band met vaste hieldraad zoals de HPV-banden. De vouwbanden licht en leg ik helemaal met de hand. Het leggen met een vaste hieldraad gaat me ook zonder gereedschap best aardig af maar het lichten is een stuk lastiger. Ik hoop dan ook niet dat ik veel lekke banden ga rijden.