maandag 17 september 2007

HPV-banden en grip

Hoe zit het met de grip van de HPV-banden?
Toen ik bij Velomobiel.nl uit de werkplaats optrok, liet de achterband een gillend piepje horen door een korte slip die ontstond. Op het werk heb ik binnen de omtrek van de banden gemeten op een marmoleum vloer. Ook daarop slipte ik even tijdens het optrekken.

Mijn verwachting was dat de banden met nat weer niet zo gek veel grip zouden hebben. Een plek waar ik wel vaker een achterwielslip heb, is op de terugweg bij het verkeerslicht onder aan de Oude IJsselbrug. Als ik daar vanuit stilstand optrek, heb ik met enige regelmaat een korte achterwielslip. Vandaag regende het dus verwachtte ik ook minimaal zo'n slip maar daar kwam niets van. Ook in bochten leken de banden mooi grip te houden.

Ik wil niet te vroeg juichen maar dit valt me tot dusver zeker niet tegen. Maar eerst nog wat meer testen voordat ik wat duidelijkere uitspraken ga doen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Wilfred

Vandaag zijn de hpv banden binnnengekomen,er staat niet op wat de max druk mag zijn, weet jij dat mischien?
Ik heb nog staal liggen om twee richtbokken te maken,voor de verkoop,heb jij er al een.

gr Kars

WFvN zei

Wat er officiƫel in mag weet ik ook niet. Ik heb het aan Velomobiel.nl gevraagd; 6 bar zou vermoedelijk geen probleem zijn. Ik heb er dus 6 bar in gedrukt.

Wat betreft een richtbok: ja, ik heb er zelf 1 gemaakt van wat bouwmarktspulletjes.