vrijdag 21 april 2006

Van alles en nog wat (2)

Vanmorgen zag ik dat mijn fietscomputer wat scheef zat. Blijkbaar heeft de linker popnagel waarmee de aluminium bevestigingsplaat aan de fiets gepopt zit, losgelaten uit het ABS van de kap. Dat moet ik dus even openieuw vastpoppen. Ik denk dat ik voor extra stevigheid ook wat Bison Montagekit ertussen doe.
Sowiezo moet ik ook nog aan de gang met de fietscomputer; de kadansmeter heb ik zelf profisorisch aan de fietscomputerhouder gemaakt. Dit heb ik bij mijn Fujin en bij de Hurricane van Marrianne op dezelfde manier gedaan. Bij de laatste 2 fietsen zit de boel nog netjes vast maar bij mijn Versatile dus niet. Dat ga ik anders aanpakken.

Verder:

Afgelopen weken heb ik het nogal eens gehad over 'racepartijtjes' met een mountainbiker. Wat ik afgelopen week niet gemeld heb, is dat ik 2x het nakijken gehad heb met racefietsers. Goed, ze hadden een flinke voorsprong én het was tegen de IJsselbrug op en één van de twee keren had ik m'n Versatile zwaar beladen, ook was ik niet in de gelegenheid om het 'goed' te maken omdat ik na de IJsselbrug afsla naar links terwijl de ene racefietser rechtdoor ging en de andere keer de andere racefietser rechtsaf. Maar toch....

Gisteren ben ik wel zo'n stomme snorfiets voorgebleven. Een paar kilometer verderop ben ik nog een tweede snorfiets voorbij gesjeesd.

Vanmorgen heb ik eindelijk weer eens een stuk met Mangorijder Jacob B. opgereden. Dat is wel vaker gebeurd in het verleden op vrijdagochtenden maar de laatste tijd heb ik hem niet gezien.

Tot slot nog even een opmerking over de snelheid van de Versatile. Voorheen was ik met m'n Alleweder blij als ik één dag een gemiddelde van 27,5 km/h kon halen op m'n woon-werk-rit. Aan het einde van de week zat het gemiddelde vaak onder de 24 km/h over een hele week genomen. Toen ik vandaag thuis kwam (na 4 werkdagen) stond m'n gemiddelde op 27,5 km/h, een stuk sneller dus dan ik gewend was met m'n Alleweder.

2 opmerkingen:

Hans zei

Hallo Wilfred,
Bij mij is het tellertje al twee keer losgegaan. Na de eerste keer heb ik hem opnieuw vastgepopt, na de tweede keer leek me dat niet zinvol meer. Nu zit het ding vast met bison montagekit. Ik ben benieuwd hoe lang het houdt.
Groeten,
Hans - sinds een paar dagen zonder afdekzeiltje in z'n V25

WFvN zei

Ik denk dat de combinatie van een geschikte lijm (hopelijk is Bison Montagekit dat) en popnagels best goed gaat werken, zeker als de boel goed ontvet wordt en het hele contactoppervlak ingesmeerd wordt. Persoonlijk heb ik daar best goede verwachtingen van.