dinsdag 25 april 2006

Dat schiet toch niet op?

Wellicht weet een frequent lezer van mijn weblog wel dat ik het wel leuk vindt om de 'strijd' aan te gaan met andere fietsers.

Vandaag op de terugweg van werk naar huis, zag ik in de verte een racefietser. Altijd blij met een 'haas' als ik ben, heb ik aangetrapt om bij hem te komen... Eenmaal vlak bij hem zag ik de afstand wel héél snel kleiner worden, met andere woorden: hij reed een stuk langzamer dan ik, echt een héél stuk langzamer. Ik ben toen op normaal tempo verder gefietst en heb hem alsnog met duidelijk snelheidsverschil ingehaald.

Niet veel verderop zie ik een snorfiets. Gezien die krengen meestal toch wel 35 of meer rijden (terwijl 25 is toegestaan) hoop ik weer dat ik iets heb om na te jagen. Wederom is snel duidelijk dat dit niets gaat worden (dit lijkt één van de weinige NIET opgevoerde snorfietsen), ook die snorfiets rijd ik voorbij en zie hem snel in m'n achteruitkijkspiegel verdwijnen.

Op een gegeven moment nader ik de IJsselbrug. Op ongeveer 100 meter afstand springt het licht op groen. Op dat moment trekt ook een racefietser op die daar stond te wachten. Ik heb flink aangetrapt om ook nog net groen te kunnen halen... dat lukte helaas niet, ik sluit niet uit dat ik door 'donker oranje' gereden ben maar ik bén overgekomen nog vóórdat het autoverkeer ging rijden. De racefietser rijdt niet meer op 100 meter afstand, niet zo gek natuurlijk omdat hij vanuit stilstand moest komen bij de verkeerslichten. Ik nader hem en ga achter hem rijden. Ik kijk op de teller en zie iets van 25 km/h staan.... dat moet beter kunnen toch? Dus ik steek hem voorbij. Ik ben met mijn achterwiel bij zijn voorwiel en..... ik heb beet, hij 'haakt aan' door 'in mijn wiel' te gaan rijden. YES.... EINDELIJK. Dus ik zet nog wat meer aan. Ondertussen geniet ik van het weer, ik kijk naar de dijk bij Kristman waar iets te doen lijkt te zijn; enorm veel fietsers rijden daar. Ik kijk weer op m'n teller en zie 32 km/h staan, ik kijk in m'n spiegel..... en wég issie... Nog geen 50 meter is hij ingehaakt geweest.

Ik heb ook nooit goed kunnen vissen. Beet krijgen is al lastig maar goed aanslaan is helemaal een kunst.

Geen opmerkingen: