woensdag 19 april 2006

Toch KHE Premiums? [edit] niet dus

Wim reageerde op mijn vorige bericht met:
Zijn Kruitbosch Zwolle en Kruitbosch Twello niet twee totaal verschillende bedrijven

Het blijk dat ik......

***TRIIIIING*** Sorry, de telefoon gaat, die moet ik even beantwoorden, ik ga zo verder met m'n bericht.
.
.
.
.
.
En daar ben ik weer. Waar ging dat telefoontje over? Zal ik straks vertellen.

Terwijl ik wilde vermelden dat ik dus inderdaad een enorme vergissing gemaakt heb: er zijn inderdaad twéé leveranciers van fietsenonderdelen/accessoires:
http://www.kruitbosch.nl in Zwolle en Hoogeveen
http://www.aaltenkruitbosch.nl in Twello

De naam Kruitbosch heb ik behalve bij rijwielhandel Scholten nog nooit eerder gehoord. Toen ik de naam Kruitbosch bij de dealers zag, meende ik dat het dezelfde dealer was als waar Scholten altijd bestelt. Dat klopt dus niet. Ik heb zowel KHE-Bikes en Aalten Kruitbosch een tweede mailtje gestuurd met uitleg.
Ik ben direct uit het werk naar Scholten gereden om daar de juiste 'Kruitbosch' door te geven en adresgegevens en telefoonnumer achter te laten zodat alsnog de KHE Premiums besteld kunnen worden.

Maar goed, het telefoontje. Dat was rijwielhandel Scholten, ze hadden net telefonisch contact gehad met Aalten Kruitbosch in Twello. die 'Kruitbosch' levert wel complete fietsen van KHE Bikes maar in principe geen banden. Nu willen ze best banden bestellen en mee laten komen met een andere bestelling alleen is er een 'maar'. Ze hebben net een enorme bestelling binnengekregen. Geen punt toch? Nee, totdat je weet dat ze ongeveer twéé keer per jaar gróóóóte zaken doen met KHE Bikes en dus ook maar twee keer per jaar bestellen. Dat zou dus betekenen dat ik ongeveer een half jaar zou moeten wachten op een stel banden. Ik ben bang dat ik tegen die tijd al op de velgen rijd en die al half weggesleten heb.

Nu heb ik dus toch maar de Marathon Racers laten komen. Ik hoop dat ik Harry Lieben nog een keer tref en dat hij (als hij er nog op rijdt) een bandje van z'n fiets wil halen zodat ik op m'n Versatile kan passen. Mochten ze passen, dan kan ik zelf de banden uit Duitsland bestellen.

Ik hoop dat de andere banden (Racers of Premiums, het zal me een zorg zijn) een stuk vlotter gaan dan het proces van besstellen of het tempo waarmee ze bij mij gekomen zijn.
Imiddels groeien de gereden kilometers met m'n MC's wel ;-)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Misschien kun je Schwalbe Marathon Racer overwegen. Die zijn immers nu ook zonder hieldraad te verkrijgen.

WFvN zei

Zoals je in het bericht kan lezen, heb ik nu uiteindelijk toch de Marathon Racers besteld. Ik krijg ze vermoedelijk binnen 2 weken. Tot die tijd zullen m'n versleten Monte Carlo's het moeten uithouden.

Wat betreft die hieldraad, het is natuurlijk mooi dat een band opvouwbaar is in sommige gevallen maar in mijn geval denk ik dat ik net zo lief een vaste hieldraad heb. Ik heb een buitenband met licht opgeblazen binnenband in de staart van m'n Versatile staan (bij de nieuwere modellen met 'rechte' beugel bij het bagagenetje en dus niet de ronde beugel zoals bij de oudere modellen). De hieldraden houden de binnenband netjes op z'n plek. Ik weet niet of dat nog kan met een vouwbare hieldraad. Maar ik zie wel, de Marathon Racers zijn besteld.

Anoniem zei

Bij www.fietser.be zijn de Marathon Racer (met en zonder hieldraad) alsook de overige Schwalbe-banden uit voorraad leverbaar.

Een Schwalbe Marathon Racer zonder hieldraad heb ik in de Versatile liggen in het geval er ooit iets gebeurd met een van de buitenbanden.

Ondertussen heb ik de Vredestein S-licks na meer dan 8.500 km vervangen door Vredestein Perfect Moirée (twee smalle vooraan en een wat dikker exemplaar op het achterwiel). Eens kijken wat het wordt!

WFvN zei

Wellicht dat Ligfietsshop Tempelman ook wel Racers op voorraad heeft. Maar ik ben lui, liever naar de fietsenmaker in de stad.

Maar die S-Licks, heb jij 8500 km gereden met 1 stel banden op de voorwielen ofzo?

En nog belangrijkere informatie voor mij: heb jij die Racer al eens op een voorwiel geprobeerd?

Anoniem zei

Te gek om waar te zijn, maar het is echt de waarheid. Vooraan hebben die S-licks hebben het inderdaad 8.500 km uitgehouden, met daarnaast slechts één lek. De grootste slijtage was trouwens aan de flanken te zien: allerlei scheurtje aan de flank nabij de hieldraad. De band achteraan was nog in betere staat. Toch heb ik die maar vervangen en die zal ik in de Versatile meenemen als reservevoorband. Ik heb immers nog niet nagekeken of de Marathon Racer wel voorin past; ik vrees daar een beetje voor. Op het achterwiel zie ik niet onmiddellijk problemen, want daar past ook de dikke versie van de Perfect Moirée.

WFvN zei

Tjonge.... da's écht netjes. Voor een achterband is dat trouwens heel normaal. Hoewel het het aandrijvende wiel betreft, heeft deze véél minder te slijten dan de voorwielen van een driewieler.

Jammer dat je de Racers nog niet op je voorwielen geprobeerd hebt. Ik ben razend benieuwd. Maar goed, met een week ofzo kan ik het zelf proberen.
Een Racer MOET trouwens wel achterop passen; daar past zelfs een Big Apple die dan welliswaar soms aan schijnt te lopen maar dat kan alleen betekenen dat een Racer écht goed moet passen.