zaterdag 17 december 2005

Sneeuw ===> winterbanden

Toen we vanmorgen wakker werde, was de wereld wit; het had gesneeuwd. Ook morgen kunnen er nog winterse buien vallen aldus de weersverwachting op Teletekst.
Om toch wat meer grip te hebben als er nog wat sneeuw ligt, heb ik op onze Versatiles 'winterbanden' gemonteerd.
Bij Versatile 006 zit nu een Vredestein G-Ribs om het achterwiel. Als extra ligt er ook een anti-lek-lint tussen binnenband en buitenband.
Bij Versatile 021 zit nu de nieuwe Vredestein C-Rock om het achterwiel. Ik heb nog geen ervaring met deze band; dat zal nu komen.

Ik denk dat ik deze banden voorlopig op de achterwielen laat liggen.

[edit]
Vanmiddag heb ik 2 ritjes naar de stad gemaakt. De C-Rocks rijden niet voelbaar langzamer van de MonteCarlo's. Wel een duidelijk verschil is het zoemen. De voorganger, de G-Ribs, zoemen ook op glad asfalt, niet zo vreemd met al die ribbels. Maar omdat de C-Rocks een minder ribbelig loopvlak hebben dan de G-Ribs, had ik verwacht dat ze vrij stil zouden zijn. Dat is dus niet het geval; ze zijn hoorbaar. Niet irritant overigens. Ik denk dat de noppen aan de zijkant het geluid produceren.

Geen opmerkingen: